Selasa, 2 September 2014

Dah Tugas!!!!!

Mula-mula Aku terima arahan bertugas, Aku tengok jadual, show busking bermula dari 28 Ogos  hingga 01 september. Alamak!!!!! Terkene waktu Sekolah khamis dan Jumaat. Hati dah mula risau, bimbangkan Asyraaf, mana nak Aku letak budak sorang ni kalau dah kije sampai ke malam.

Tapi dalam diam Aku terima tanpa banyak cakap. Tak perlu Aku nak menagih simpati dengan keadaan atau masalah Aku, orang memang tak akan faham kalau tak berada di tempat Aku. Aku hanya membiarkan masa itu berlalu, walau hati gunda gulana, berfikir tak sudah.

Dalam masa yang sama, Asyraaf demam on off je seminggu dua, bertambah risau Aku di buatnya, sekali Aku perhatikan badan dia macam ada benda yang seperti terkena api,

Kebetulan Aku balik kampung, mintak mak carikan buah kelapa, selepas tu, bintik-bintik merah mula timbul, sempat bawak asyraaf ke klinik 1 Malaysia di Tangkak jugak, dah Asyraaf kene  chiken pox pulak, siap dapat MC, tapi aku hantar jugak Asyraaf ke Sekolah pada Isnin. Makanya dari situ Aku dah mula merancang untuk aturkan kerja dengan Asyraaf, aku bawak pulak ke klinik kesihatan Putrajaya. Memang nak mintakkan MC, alhamdulillah dapat, 3 Hari. Makanya selesai masalah penjaga Asyraaf, Aku akan bawak dia ikut Aku bekerja.


persiapan awal baju siap saga untuk di pakai, tak de kelam kabut cari baju ye dok!!!!

Alhamdulillah jugak, segala kerja agak teratur walaupun dalam keadaan singkat dan kelam kabut. Huh!!!!!! Kerja sebagai ketua unit, hanya orang yang jadi OC je yang tahu. Mana nak atur pemuzik, artis, pemandu dan kenderaan. Biasa la kerja yang biasa kita buat, tapi kesian kepada Artis dengan show busking, dalam masa yang sama latihan koir, memang Aku simpati, lepas tu last minit tukar Artis. Semua itu siapa yang uruskan kalau bukan OC yang kene memikirkan dan hakikatnya bukan semua OC perfect. Masing2 ada kekurangan dan ada cara masing2, yang penting kerja jalan, kreadit pun jalan laju  jugak, mana taknya, manar nak call, nak mesej, bukan sorang dua, pemandu lain, artis Dan pemuzik pun lain. Dua kumpulan nak di jaga, lom lagi orang yang handle di lokasi.

Walaupun semua berjalan lancar,  ada juga yang masuk campur tugas aku, Dan menuduh busking ada masalah, Aku abaikan je la, yang masalahnya dia, tambah show ikut suka, tak rujuk bos, nasib baik aku cerdik, call personal inch us, tak ada show. Selamat Aku memang tak suka sangat nak layan kerja last minute.

the first show on the first day
Memang memenatkan, 1 hari sampai 4 lokasi, nak handle sorang, pergi pagi balik malam. Tapi dah tugas, dan ini le tugas aku, makin tua tugasnya makin rencam pulak. Apa pun selagi tugas tak selesai hati aku sentiasa risau, Khususnya pasal artis, mereka ada 2 komitmen, tapi Alhamdulillah semua bagi kerjasama dan show yang menghiburkan.

ha!!!!! tu dia kene pow dengan pemuzik, pantang cakap kita nak belanja!!!! tapi aku tak kisah ada dalam butjet asalkan mereka semua bagi kerjasama
Tapi yang sedih last day skow pulak ada masalah, dari frist show pulak tu, masa patut bergerak ke lokasi ke dua pemandunya ke tempat lain, pemuzik nak gerak dulu, aku jela dengan sorang pemuzik naik ven, dengan mekeup artis tertinggal, manakala last show artis terpaksa berpecah, pemuzik aku pujuk da ok, ada pulak artis yang tak mau bagi kerjasama, yang berpakat, yang  pemandu pulak  tak nak hantar artis, peh!!!!!! Dia orang semua memang sepakat, jawapan dia orang sama je.

Aku dah le penat, duit dah banyak habis, dia org boleh sepakat ek!!. Dah Bos bagi tau, Artis 4 org, dia orang tak tau ke? tak ingat ke? sebelum ni show tak bertindih, last day je timeing sama, so masa tu le perlu berpecah, itu pun aku puas call artis lain semalamnya, lebih kurang sepuluh orang, yang sanggupnya sorang je.


Aku tau dia orang penat, tapi dia orang tak tau ke yang aku ni manusia jugak yang tau rasa penat,!!!! tension!!!! Aku ni da balik, x boleh tidur lagi, nak keluar arahan tugas esoknya, nak aturkan kenderaannya. Aku dah geram aku tinggalkan je dia orang..... sakit hati la!!!!! Malas nak layan dah!!!!

Fainaly, pemandu hantar jugak sorang artis ke show di KL Central, kan senang itu pun nak jadikan masalah. Semua la penat. Makan tak menentu, fikirkan kerja, Rumah tunggang langgang, kesihatan terganggu.


Hanya magie yang mudah Dan sempat dia masak, sambil masak tinggal, fikirkan tugas esok hari

Aku sangat tak suka cara pemikiran dia orang, bila datangnya kerja, maknanya itu le rezeki, maka bersyukur la. Tak perlu difikirkan orang lain. Dah memang disitu tempatnya dia orang bekerja. Lain le aku, boleh pindah kemana je, daerah ke, negeri ke, semenanjung ke Sabah ke Sarawak ke. No hal la selagi Aku masih solo ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA