Ahad, 23 Mac 2014

Terkejut ke Kejutan...

Tak tau nak memulakan macam mane, tapi sesuatu perkara yang kadang2 agak lucu jugak, malah pernah jadi gaduh dengan seseorang yang memang aku tak kenal. Pasal status!!!! hahahaha.... takkan aku nak cakap status aku 1 dunia. Tak penting pun...

Begitu jugak le kalau berkawan.... sampai 1 tahap aku perlu cakap baru le aku akan cakap. Aku tak tau pada mata orang lain memandang aku, tapi bila aku bagi tau perkara sebenar ada yang tak percaya!!!!! Memang tak di nafikan mereka terima kejutan dan tak sangka apalagi anak dah besar pulak tu.




Yang peliknya bila dah cakap perkara sebenar pulak tak nak caya.... agak nak kene tipu hidup2 ke apa... Siap tanya cincin aku tak pakai.... kononya bukti da kawin la.... tak pakai cincin maknanya tak kawin.... gitu pulak!!! Bila cakap dah ada anak dan umur anak... lagi le tekejut... ye memang ada yang kata aku nampak muda dari usia..... tapi bukan le macam budak2 habis sekolah pun...  tub2 tanya umur sebaya pulak.... hahaha lagi le pusing kepala orang tu...  frust nak tacle tak dapat.... hahahah.....


Sebenarnya tak di nafikan rakan yang sebaya dengan aku kebanyakkannya dah berubah saiz, ye la memang nampak mak2 le, maklum le dah beranak pinak. Bila duduk bersama-sama memang nampak perbezaan ada yang nampak jauh lebih tua, nampak muda pun x kurangnya.


Saiz badan bergantung kepada beberapa keadaan, sama ada faktor keturunan, pemakanan dan suasana persekiratan selain menitik beratkan kecantikan dan kesihatan. Pada aku sihat lebih penting, aku menjaga makan untuk sihat dan dalam usia yang semakin meningkat penyakit mudah menghinggap.

Kalau kita sihat In Syaa Allah cantik le jugak...


2 ulasan:

  1. Macam saya jer Idah..badan dah kembang semangkuk...hahaha...baju zaman anak dara dah tak muat. Anak baru 2 orang tapi potongan badan dah macam anak berbelas orang. Dah banyak petua saya cuba tapi badan makin naik dan naik macam kena pam...susah hati juga dibuatnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul misah, saya biasanya breakfrist tapi lunch tak ambik... pas tu mlm mkn....

      1 lagi ada orang pesan kat sana kalau mkn jangan mkn nasi banyak, cuba mkn lauk je, rasa nikmat makanan tu lagi best.

      ingat 1 perkara, makan bila2 boleh tapi bila sakit dah datang susah nak dirawat ingat tu je... saya semenjak usia 30-an, saya kurangkan mkn nasi...

      Padam

SESEDAP RASA