Ahad, 30 Mac 2014

Cuti Sekolah!!!!!

muka selebet je tak pakai apa2hehe

Budak sekolah cuti aku pun cuti jugak, tapi aku cuti mula hari rabu.... 2 hari Asyraaf ikut aku p opis. Apa aku buat selama 5 hari cuti... Hari2 aku keluar hehehee

Aku ke Bank Rakyat, konon2 nak mintak buku bank yang baru, buku lama hilang. Rupanya buka akaun baru terus lama tak berguna lagi... kad ATM pun baru huh....  Kene p LHDN pulak tu untuk mati stem.... Siap aku ambik borang di bank rakyat presint 8, aku pun ke pejabat, untuk dapatkan tanda tangan bos, siap aku pun ke LHDN.


Ada 2 urusan sebenarnya semak BR1M dan mati stem di LHDN. Tapi jalan punya jalan, aku boleh tak jumpa jalan, salah jalan @ simpang yang aku belok, walhal aku dah pergi LHDN tu... tapi tak ingat, bulan 1 aku pergi urusan BR1M jugak. 2 kali aku pusing tak jumpa jalan... at last aku p alamanda... hehehehe. Ke alamanda pulak sebab ada urusan di Ambank, hehehe kemas kini buku jer... lepas tu makan KFC sama bujang aku... selebihnya merayap kat Aeon big.... menghabiskan duit hehe..



khusyuk dan tawadok nya dia makan, x de kisah aku ambik gambo.... LAPO le...

Esok harinya aku pun ke LHDN semak le BR1M, alahai masalahnya no ic anak aku tak lengkap @ x cukup 2 numbor. Selesai urusan, budak bertugas tu kata call LHDN bulan Mei... itu je yang aku buat,  aku tak mati stem pun Sehabis fikir aku tak jadi buka ekaun baru. Tujuan untuk buat semula buku aku tu sebab nak simpan duit kat bank rakyat online je... bila gaji terus simpan duit kan best mcm tu tak ya p bank, ini kes salah akaun masa nak simpan duit le tu hari tu... hehehehee... macam2 hal lah!!!!!

Memandangkan cuti panjang, antara agenda utama mesti lah kemas rumah, Alhamdulillah rumah kemas, siap mop lantai 1 rumah, siap basuk 2 buah tandas,baju sebakul siap di basuh dan siap lipat, semua tersusun dan teratur, bulu-bulu pun siap bercabut la hehehehe. Tapi sayang niat untuk iron baju semua tak kesampaian. 

Aku ni, sebelah pagi buat kerja rumah, masak sekali, lepas makan @ zohor aku tidur, asyraaf pulak bangun lambat, bila dah bangun lambat mintak maaf la kalau nak tidur kan, aku suruh dia buat kerja sekolah, adoi sakit 1 badan bila suruh dia buat kerja sekolah, apa lagi mengajar dia buat kerja sekolah. Semua nak kene bercakap. Aku bangun tidur, tengokkan dia buat kije aku suruh tulis membuat dia tulis membuta..... adoi engko perli ibu ke apa....

Dalam hidup kita apa yang kita buat itu yang buat kita gembira, macam aku, bila tengok rumah dalam keadaan teratur, tenang rasa, bahagia rasa... walaupun x de orang yang sayang.... Yang penting sekali aku tak ganggu orang.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA