Khamis, 14 Mac 2013

Tuah Badan!!!!


Pertama-tamanya, syukur Alhamdulillah, dalam usia sekarang keadaan kesihatan memuaskan walaupun sekarang diserang batuk... mungkin kerana cuaca atau asap rokok di opis bos dan koncu-koncunya huhuhuhu... gurau je...

Tapi itu bukan ceritanya. Seperti biasa berurusan dengan kakitangan Pejabat Daerah, oleh kerana aku yang ada urusan nak jumpa ketua2 kampung so borak la dengan mereka, perempuan semuanya, harap maklum!! huhuhu...
Bila perempuan berbual dengan perempuan, antara topiknya adalah saiz badan huhuhuhu.... aku tak suka bercerita kerana macam isu sensitif. Tapi orang pejabat daerah selalu bertanya iaitu "kaum wanita" Tak sangka rupanya dia orang memerhatikan aku. "Geram katanya" huhuhu seram dengar, nasib baik pompuan yang cakap.

Walaupun dipuji, aku tak rasa badan aku cantik, sebab sekarang ni berat badan da meningkat. pada hakikatnya aku tak de la berpantang pantangan untuk kawal berat badan. Makan macam biasa sarapan, makan tengahari dan makan malam.

Tak ada apa yang rahsia, cuma aku tidak mengamalkan ais dalam minuman, tak minat dengan makanan segera, tak minat minum air berkarbonat, tak minat dengan makanan ringgan. hanya makan makanan yang heavy sebab mengenyangkan dan mampu bertahan lama. Selebihnya mungkin kerana keturunan, mak ayah mana le besooo..... itu pasal le aku pun x besooo....

Selain itu, aku suka mengamalkan petua dari makan ubat-ubatan, sebab tak suka makan ubat, time sakit pun tak mau makan ubat, sihat2 nak makan ubat lagi tak moooo..

Apa pun keadaan yang sebenarnya adalah kerana tuah badan, dapat bentuk badan yang ideal lagi normal, dan rupa paras yang normal.

tahun 2010


tahun 2011

tahun 2012


terkini genap usia 32 tahun huhuhuhuhuu malu nak cakap...

2 ulasan:

  1. cantik baju awak idah..sepadan pulak dgn tudung nya. Tu yg ada org nak tiru gaya dan fesyen awak tu. Saya g keje se-simple yang boleh. Pakai baju kurung, pakai tudung, sapu bedak sikit terus g keje. Takder la nak solek sakan sbb nak uruskan anak ke sekolah dan hantar rumah pengasuh. Yang penting punch card tak lewat....bak kata Sudirman " punch card, oooo...cepat"

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha..... belum lagi nak cerita awak da komen geli hati betul huhuhuhuhuhu..... malam tadi da ngantuk sangat tido terus tak sempat nak tinggalkan coretan.... hahahaha

      Padam

SESEDAP RASA