Ahad, 31 Mac 2013

Tungau Le Pulak.............

Banyak cerita yang nak aku coretkan di kamus elektronik aku ni, tapi tu la tak brapa ada mood beberapa hari ni.

Tapi nak cerita pasal anak aku yang bertuah sorang ni, biasa la dia aku kurung duk umah je dua hari ni bersama aku jer, aku p umah atok dia baru dia ikut aku balik dia ikut balik.


Tapi da nama budak, semalam dia keluar jugak, malam ngadu kat aku bird dia ada tungau.... biasa la kalau di hinggap tungau jadi bengkak.

Tapi malam ni pulak tak boleh tidur, gatai!!!!! ha ah memang gatai betul, apa lagi, kene bebel le dengan aku. macam2 keluar.... tak tau nak di apa kan aku suruh dia lap dengan air suam dulu huhuhu.... sementara aku nak siap iron baju.

Datang idea, aku cari kat internet. wahhh!!!! tak sangka!! ada. Guna minyak cap kapak jer rupanya. Apa lagi sasarannya p le umah mak mintak minyak cap kapak...sapu tang bengkaknya. selesai masalah. Rumah aku mana ada ubat, minyak2 pun tak de ada pun minyak masak haha.

Dulu ada le frist aid kid, kat umah sendiri bnila pidah umah mak baak sekali, memang tak terusik, bila pindah umah sewa aku tinggalkan kat umah mak, anak2 buah kerjakan tinggal bekas je isi dalam kosong. Memang kurang ajar, apa aku punya abis di guna sebarang, tak reti mintak izin, itu le sikap kurang ajo yang aku tak suka, tak kira le sapa mak ke akak ke.

Dalam islam pun ada ajar adap, nak guna yang bukan hak kene mintak izin. Itu jugak le selalu buat aku hangin, barang kat umah mak tu, bukan semua barang mak ada barang aku, ada yang aku kompromi ada yang kene bagi tau. Ini tak bila masa aku yang nak guna hilang, tak de, sakit hati tuhan je yang tahu. Bila aku sakit hati!!! jaga la kene sembur dengan aku, sapa suruh tak cakap. Nyumpat orang pandai..... mintak izin tak reti2. hahaha....

Perangai aku memang lain, aku nak apa pun aku usaha sendiri, susah pun tanggung sendiri. Ada masalah pun selesaikan sendiri.... mak memang cuak sikit pe el aku, anak dua orag pun degilnya bukan main huhu.... nasib la......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA