Sabtu, 9 Mac 2013

Kerja dan kesempatan huhuhuuu

cakap dengan MB aku da tak lama, da nak pindah huhuhu
Malam Jumaat kerja di majlis Ramah Mesra Bersama Pemimpin anjuran Taman Muhibbah,  sabtu pagi hari ni.. sambung lagi kerja Program Merakyatkan seni budaya "Sentuhan rakyat" Anjuran Jabatan Kebudayaan Dan Kesenian Negara, Johor. 

Apa la lagi kerja aku tukang cakap, kata orang dolu2 huhuhuhu... Da selesai tugas untuk acara rasmi, majlis diserahkan kepada Abon dan Sathia huhuhuhu... aku tak gerak dari roustrum.


Ingat nak balik urusetia da cakap part aku da abis dalam jam 11 pg, huhu.... tapi aku tak mau ganjak,,, ada hajat tak sampai hehe apa lagi nak bergambo dengan artis, ini kali kedua, MC untuk Jabatan Kebudayaan & Kesenian Negara, Johor.

Dapat jugak bergambar dengan abon & Sathia, Zamani alahai kurus je dia, kecik pulak tu orangnya, dan Datuk Andre Go...

Dalam keadaan aku leka dengan lawak dari abon dan sathia, tiba2 dia cakap "saya serahkan tugas kepada juruacara rasmi". Mak aiiii berderau darah aku, terkejut beruk, tugas aku dah selesai, urusetia terus cakap pada aku jemput ghazal untuk buat perembahan, nasib la aku tersalah cakap nama kumpulan ghazal tu, walhal memang selalu jumpa kalau ada majlis2 rasmi kalau dia orang dijemput, nak buat macam mane skrip semua aku da simpan dalan hand beg huhuuuuuu...

Ghazal main aku jumpa urusetia, Abon mintak maaf, dia kata urusetia buat tak tau katanya untuk persembahan berikutnya, tu pasal dia serah kat aku. It's OK la... Abon kata MB ketawa tengok aku melatah, mana ada melatah terkejut jer... cepat2 aku keluarkan skrip. Akhirnya aku jugak yang menutup majlis. Ada pulak cabutan no. bertuah. Urusetia mintak tolong aku untuk mengacarakannya, aku OK jer.... bantu je la 1 kementerian KPKK. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar, MC untuk program ni pun rasa sempurna, banyak pulak celoteh dan tokok tambah, siap fikir pantun untuk jemput makan, nasib baik ingat huhuhu... ada la 3-4 pantut aku selitkan, kan Ledang ni jarang aku berpantun, jalan terus majlis, dah tak telayan nak jadi Amcee, "penat sudah" cakap orang sabah huhuhu...


nampak kurus zamani ni, kesian aku tengok.... aku pun comel huhu 


abon & sathia dia datang lebih awal daripada aku....


perempuan sorang ni aku tak kenal..... main snap jer pic huhuuhu

eeee..eh!!! kenapa lain macam pulak kepala aku ni huhuhuhu
Datuk Andre Goh, fasih berbahasa Melayu, nyanyi pun lagu2 melayu lama






3 ulasan:

  1. wah..wah..wah..semua artis yg datang ambik gambau dgn idah..mmm...sempat je. kalau saya lak segan nak ambgik gambau dgn artis2 ni..yer la muka saya tak berapa nak cun melecun...tu yg segan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. artis sporting la misah, bukan dia nak cari calon isteri huhuhuhuhu... peminat jer.... saya da biasa berjumpa dengan orang ramai tak kekok nak bercakap dengan dia orang.... dia orang pun manusia jugak....

      1 jer nak cakap dgn awk, awk lawa la misah, tak caya tanya shah hehehehehe... setiap orang ada keistimewaan masing2.... yg penting yakin pada diri...

      Padam
  2. kah..kah..kah....geli hati pulak baca komen awak ni Idah..mmm...yer la semua org ada keistimewaannya sendiri. Yang penting kena yakin ..semua boleh jadi.

    BalasPadam

SESEDAP RASA