Jumaat, 29 Mac 2013

Sumbangan Lagi...........

Tahun lepas jabatan mohon sumbangan GAZA, tarikh da ditetapkan, oleh kerana jabatan nak cepat aku terpaksa guna duit sendiri 10 K1M bersamaan RM 1000. Tak pe la kutip kemudian, tapi bila buat kutipan tak dapat sekali gus, sikit2 aduhai, kononnya nak simpan duit, maklum le nak pindah, bila da sikit2 aku terguna duit tu, maklum le gaji kene potong kalau tak keluar duit tu, aku boleh le kawal perbelanjaan. Ini bila duit da ada di tangan jawabnya sapan aku kerjakan.... dan yang menyedihkan duit tu di bayar sehingga bulan 2 2013, mana tak sapan aku kerjakan, dan 1 masalah 1 K1M masih tak jelaskan sehingga kini.

Tapi tambah pulak sumbangan OP LAHAD DATU, da la aku tak terima surat, bos main cakap je, masalahnya suratnya mana?? aku nak kene jugak buat surat di peringkat daerah,da la surat lewat, jadi aku kutip pun lewat, Rabu baru buat kutipan walhal surat nak 21hb Mac, hahaa nasib la.... dapat jugak kutip RM 600.... lain2 K1M lom nampak bayang tu pun merayap dari Bukit Gambir ke Durian Chondong terus ke Kesang..... Petang terima sms nak segera, Aduh!!!!! sambung lagi mintak tolong Shahril bawak ke Bukit Gambir nak bank in, aku bukan tau sangat nak guna mesin duit tu huhu, sempat singgah Sagil kutip K1M Konggo hahaha RM600 je dapat sumbangan. 

Akhirnya aku terpaksa gunakan duit aku sendiri RM400 untuk cukupkan RM1000, segan nak mintak tolong  shahril lagi aku pergi sendiri naik motor dengan Asyraaf & anak buah aku tarwati.... yang penting semalam aku da belajar mcm mane nak bank in. 

Hati rasa risau ni, takut duit tak kembali, duit yang aku simpan untuk diri sendiri terpaksa dikorbankan untuk jayakan hasrat jabatan. Kadang2 rasa sakit hati. Da malas aku nak fikirkan kerja di Daerah ni.... 

5 ulasan:

  1. Tu la masalahnya iDah, duit nak cepat jer..tak pikir macam ne orang daerah nak dapatkan drpd KIM..kena tahan malu. Saya kat sini pun geram jg bila arahan keluar harini, duitnya nak esok..kan menyusahkan tu. Apa kata lepas ni awak bagi cadangan dlm mesyuarat MBJ Idah. Cakap pasal bantuan ni. Sepatutnya kalau namanya sumbangan, ianya tak boleh la dipaksa...tapi ni kena paksa setiap KIM 100..apa maknanya tu?

    BalasPadam
  2. Tak pasal2 kena dulukan duit sendiri, kalau sikit tak pe..ni banyak jumlahnya. Kalau saya pun, saya tak mampu nak keluarkan duit sampai RM1000. Duit gaji yg ada pun cukup2 utk belanja setiap bulan. Lepas tolak itu ini...baki tu la yg buat belanja dapur...Ni awak terpaksa korbankan gaji utk bagi sumbangan tu...mak aiii....kalau saya pening kepala dibuatnya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu bukan duit gaji misah, duit simpanan. Kalau duit gaji saya pun x cukup bayak tu, cuma sumber tu banyak mcm sewa umah, nafkah anak(simpan tak guna, kecemasan je baru keluarkan tu pun bukan semua,,,), kadang2 jadi MC dapat duit....

      kalau org mals nak layan memang buat tak tau je bagi berapa yg K1M bagi, tapi saya malas nak pening kepala la... tu yg dulukan duit saya.... bas da tentu2 lepas tangan.... siapa lagi nak uruskan kalau bukan saya...

      Padam
  3. Kalau namanya sumbangan, patutnya tiada paksaan. Kalau paksa dah tak jadi sumbangan..tu jadi derma paksa namanya....mmmm....apa daaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. entah la misah, tapi sumbangan ini dari wang pentadbiran K1M misah....

      Padam

SESEDAP RASA