Rabu, 6 Mac 2013

Kurang Air...

Musim sekarang da mula dengan cuaca yang sangat panas!!!!!! Terasa kulit menegang jer, huhuhhuhu bukan apa kurang minum air. Kulit jadi kering. Cerita mengenai air ni. Aku seorang yang sangat kurang atau kurang gemar minum air, terutamanya air masak, air kosong dan yang sama erti dengannya. 


Sememangnya dari dulu kala, begini le hidup aku, lepas makan dan  minum, itu pun air manis. Lepas tu tak makan tak minum dalam jangka masa yang panjang. Tapi timbul kesedaran, bila baca artis terkenal yang tak suka minum air kosong diserang sakit batu karang ke buah pinggang ke,, apa agaknya tapi kerana kurangnya minum air masak. Fuyooo!!!!! terkezuttt kejap. 

Dari situ lah aku mula mengambil minuman kosong. itu pun paksa diri takut sakit huhuhuhuhuhuu... mencegah lebih baik dari merawat.

Rupa-rupanya bukan aku sorang jer, mak aku, akak aku pun serupa, jenis manusia yang kurang minum air kosong, nak yang manis jew.... huhuhuhuhuuu.... nasib baik bujang aku nak minum air kosong, bawak air sebotol ke sekolah habis, Alhamdulillah.

2 ulasan:

  1. Saya pun kurang minum air. Dok kat pejabat dalam bilik air-cond, sebab tu tak rasa haus. kalau makan baru minum. Lepas tu tak akan minum lg. Padahal kalau ikut kesihatan yang betul kena minum 8 gelas air sehari. Tapi kalau minum lebih jer saya nak terkencing. Asyik nak ke toilet jer la jwabnya. Malas pulak nak g buang air..hahaha..Bila keluar je kena panas baru la rasa tekak ni haus dan dahaga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha ah misah, sekarang kene belajar minum air, sebab makan collegen huhuhuhu

      Padam

SESEDAP RASA