Sabtu, 29 November 2014

Baru Sebulan!!!!!!





Eeemmmm.... Bila sebut bab bulan biasanya orang fikir pregnant huhuu. Tapi kalau aku memang tak la aka buat masa sekarang. 

Hanya cerita realitinya 28 November dah genap sebulan bertugas and first off duty at the foreign ministry aka out stations di Persidangan Agong UMNO (PAU) 2014 di PWTC. Half day only tapi hanya di jabatan aku je, kita orang tukar orang pagi ke petang officer sambung petang ke malam memang hensem le..... Huhuhu. Gatai!!!!!. Dari jabatan lain bertugas sampai ke malam. So memang rasa cepat, rasa tak puas kije pulak, seronok tengok orang ramai, berbanding booth berhampiran. 

Memang banyak goodie, yang register je dapat risalah dan beberapa barang   souvenirs, siapa yang jawab soalan kuiz dapat bag goodie manakala yang dapat jawab soalan betul lebih dari 5 tambah t-shirts ASEAN, maklum le soalan pun berkaitan ASEAN jugak. Itu yang ramai beratur untuk try soalan kuiz ASEAN.




Petugas semua menjalankan tugas masing2,  kije gilir2, Kita orang buat beg goodie, layan pengunjung di kaunter dan pengunjung yang nak try menjawab soalan kuiz.  Tapi aku yang terlebih rajin duk melibat baju hehehehe.... Masa orang tak de la. Itu pun aku cakap dengan officer dulu, dah kata ok baru buat. Aku tak pernah bertugas macam ni aka Java kaunter di jabatan. Tetapi tugas dulu lebih mencabar, releks2 tak de. 

Cuma disini ramai yang berjawatan tinggi, officer W41, memang smart dengan lounge suit gitu. Kat sini BI sahaja nak2 kalau dia orang sama gred, fuh!!!!! berhabuk BI beb, aku dengar je, faham ke dok nasib la, kih.... Kih.....kih.... So here help me to improve the knowledge of the english language.



 Tak sempat sangat pun nak kenal2 ke borak2 ke, aku kenal dengan yang perempuan je kebetulan 2 orang je tanya apa yang patut, yang laki2 sempat la berborak, bercakap pun bila goodie dah habis ke, beg dah habis ke, aku banyak senyum.... diam sebabnya tak lancar berbahasa inggeris, hehehehehe.... tapi kita orang memang cakap melayu pun. 

Tak sempat nak berborak sangat kenal2 je aku kenal dengan yang perempuan, kebetulan 2 orang je tanya apa yang patut, yang lain lelaki india pun ada, borak pun hanya  dengan beberapa orang officer yang mana duk masa aku melibat baju is I beg goodies. Aku orang baru jadi tak berminat nak bertanya @ bercakap banyak, sekadar menjawab pertanyaan.... Maklum le orang baru, kuda belang lom nampak he he....




Tapi sebelumbertugas hari khamis malam aku dah memasak, bangun pagi jam 5, siapkan makan minum Asyraaf atas meja makan, sebelum tinggalkan dia pergi kerja. Memang sangat penat, balik tidur kejap sebelum ambik Mak di TBS. Nasib baik aku masak banyak so tinggal panas je. Semuanya 


2 ulasan:

  1. Kalau saya pun takut nak cakap bahasa Orang putih ni Idah..sebab tak pandai. Dulu masa belajar kena buar presentation saya hafalkan skrip....lepas tu cakap. Bila kena soal memang terdiam la jawabnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe kelaka la misah ni, sebenarnya saya noun macam tu, tapi sekarang semua Brenda kene tahu kalau Nak maju, selain tu boleh membantu kita dalam mendidik Anak

      Padam

SESEDAP RASA