Isnin, 1 Disember 2014

Dah Sampai ke Bukit Gambang Water Park La Kita!!!!!!!



Alhamdulillah tiada yang mustahil, jika ada keinginan di situ ada jalan..... ceh!!!!!!! gitu..... Apa yang lebih penting modal aka RM makanya misi ke Bukit Gambang Water Park, Pahang telah aku jejaki sabtu, 29.11.14 lepas.
ini foto lama yang diambil di website....

Fuh!!!!!!! Lebih advance gelungsuh air dia berbanding "the lost world of tambun"  di perak, aku teruja sungguh nak main air.... Dah lama tak main... ceh!!!! macam biasa main, macam ada kat belakang rumah jer ek!!..

First try "crystal slide" macam gelongsor biasa, "galaxy slide" dalam trowong gelap gelita, "canopy slide" Asyraaf je yang main dan gelongsornya open so nampak la pokok2 bagai dan ketiga3 game  ni guna pelampung berdua.





Diatas pulak "family raft" pulak untuk 4 orang, atau sesuai untuk keluarga, tapi jenuh nak kene tunggu giliran dan naik tangga, "harap anda bersabar" penat naik tangga hilang la hai!!!...huhuhu...




6 lanes racer memang mencabar jantung aku.... huh!!!!


pandangan dari atas 6 lanes racer,,, ada berani..........
Yang lebih mencabar jantung aku "6 lanes racer" huh!!!! Kepala turun dulu guna pelapik yang disediakan...... Memang tinggi, rasa serik pun ada tapi aku main 2 jugak kali jugak dalam kata serik hehehehe layankan Asyraaf la punya pasai dia tak takut katanya, atau hati aku yang telah tua untuk semua ni, semua game ni 1 tempat atau berhampiran 1 dengan lain.


Nak releks sikit main" journey of ice - glacier river", 3 kali aku pusing huhu.....



Selebihnya Asyraaf la yang seronok main "aqua play" game for kids tapi Mak bapak budak pun joined aje le tak faham bahasa.... Hahahahaha....


Tak habis lagi ke "coco beach wave pool & lagoon"..... Ini le tempat paling ramai manusia dan maklum le pelbagai ketegeri ada yang kecil hingga ke tua, tua dari aku la kih... Kih.... Kih....




Loorker dia punya le mahai RM 20, pelampung pun berbayar, disediakan wakaf tapi untuk disewa so ke sana sini duk angkut.  Aku tak makan di sini al-maklum le, mahai, bawak makanan pun x boleh, bkia orang makan dulu sebelum dan selepas masuk, beli air tin pun RM 3++ kat opis aku pun baru RM 1. Bila da puas main, salin semua baru la makan di kacau berhampiran, memang murah baru RM   20++.



Pergi 7.00am - 10.30am dan balik 5.00pm-8.30pm so lebih kurang 3 jam lebih. So mengenai kos pulak lebih kurang RM 300 termasuk tol, minyak (tak sampai pun RM 100) aku guna discount voucher dewasa RM 23, child RM 17,  warga emas memang ada discount RM 20 je.

Coma apa pun keadaan perlu berhati2 kerana jalan di karak memang sangat bahaya dan mencabar bagi aku yang baru memegang steering. Perjalanan balik memang mengantukkan, dengan rasa penat, memang banyak exident semasa pergi dan balik, alhamdulillah aku sekeluarga telah sampai dengan selamat. Apa yang penting Asyraaf seronok aku pun sama, Mak pulak tumpang seronok.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA