Isnin, 24 November 2014

serves kereta




Cepatnya masa berlalu, walaupun belum 5K tapi da cukup 3 bulan untuk service my green love, but already over 6 days, salah sendiri jugak sebab tak buat appointment awal. Lebih kurang 1 jam 30 minit, so tunggu je la, boleh up date blog huhuhuhuuu.

Apa yang  penting kosnya hanya RM 9.80 because it is still under warranty... new car want?????, alhamdulillah!!!!! Inilah bagusnya kalau beli kereta baru, selain dari itu, kurang kerosakkan aka tak de masalah.




Untuk service 1st lebih mahal sebab tukar minyak gear, tapi itu pun murah tak sampai pun RM 100, RM 60++ jer and for next services, mungkin sama bayaranya dengan 1st servise. 

Service waktu Pejabat kan, so Siap je terus ke opis,  tak sangka pulak boleh jumpa mantan D.O. ledang di Pejabat aka lobby WP1, Tuan Haji Amran Abd Rahman, tak Silap dengan Datuk Obet Tawil mantan SUK Johor, agaknya la. Yang penting D.O. tu memang hensem, dia banyak Bantu aka backup aku masa dalam mesyuarat kalau aku tak dapat jawab. Dia agak terkejut tengok aku ada di wisma putra aku pun sama, buat apanya di situ. 

Timbul tanda tanya, tuan haji bertugas di tempat yang sama ke apa, mereka yang di negeri boleh ke persekutuan ke???? Aku friends di FB  dengan tuan haji ni, rasa macam nak tanya dgn dia sendiri @ kawan2 di FB, tapi tak jadi, takut orang salah faham. So abaikan sahaja.




huh!!!!! Untuk hari ni sahaja rasa sangat penat, ke hulur ke hilir, ke opis, balik rumah sarap, pergi serves kereta, opis semula, balik rumah tengok anak, ke opis dan balik.

Aku ni sebenarnya tak suka kesana sini, terutamanya kalau x de urusan penting, walaupun rumah dekat dengan opis, nak balik rumah pun malas, banyak jimat, masa, tenaga dan kos.... Hehehehee sekarang ni kene  berkira, walaupun banyak perkara aku tak berkira.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA