Sabtu, 15 November 2014

Gilakan Mr. DIY




Bila sudah jatuh hati ini le jadinya, hampir setiap minggu aku ke Mr.DIY berdating hua hua hua....nasib baik kedai, kalau lelaki naya aja. Apa lagi kalau  tak lain tak bukan mencari wallpaper, selebihnya kalau ada yang berkenan akan aku beli, itu pun ikut pada kepentingan, kalau ikut hari may aku beli kedainya terus huah....huah... huah..... Kayo, mak cik kayo...

Mungkin ramai tak tau, aku pun tau bila join Doce Rumah Ku Syurga Ku di FB, kawan 1 opis yang bagi tau di warta Bangi ada di tingkat atas. Eemmm..... Dah tau apa lagi tak lepas peluang aku nak tengok apa ada didalamnya.




Fuh!!!!!! Memang banyak barang kelengkapan Rumah, barang pelastik, perkakas dapur, hiasan Rumah, eksesori kereta, mainan kanak2, pinggang mangkuk, eemmm..... Macam2 la. 

Apa yang menarik buat aku, hiasan berbentuk sticker, sesuai la sebab aku  tak boleh Nak tebuk2 dinding, dengan sticker lekat aje, sangat mudah. Lebih seronok murah je, Dan nampak cantik. Bosan dengan rumah yang kosong.


Masih banyak lagi wallpaper yang tak pasang, sticker2 deco, cadangnya Nak pasang wallpaper dulu. Tapi itu la ada tapi tak cukup, Nak tunggu stock baru sampai, kalau2 ada yang sama boleh tambah Dan bila dah cukup baru boleh pasang.

Seronok sebenarnya buat sesuatu yang kita minat, happy, teruja dan puas hati dengan hasil kerja dengan modal yang kecil. Sekurang2nya ada juga aktiviti yang berfaedah, walaupun sekadar, menghias rumah  atau mengemas rumah, ini pun 1 aktiviti yang menyihatkan badan dan otak, kerana berfikit dan segala pasang memasang buat sendiri, bepoluh den dia bueknyo.. 1kepuasan bila rumah kelihatan menarik.





4 ulasan:

  1. bestnya bila buat hobi yang boleh menenangkan jiwa ni...rumah pun cantik..hasilnya pun menarik

    BalasPadam
    Balasan
    1. eemmmm tu la misah..... ini lah aktiviti saya hujung minggu...

      Padam
  2. aktiviti hujung minggu saya, lepas siap masak, kemas rumah, petang mula la melengkor atas katil....lepas tu apa lagi..tidoooo leee....aktiviti yg tak mendatangkan faedah betul la, hanya mendatangkan kegemukan.

    BalasPadam

SESEDAP RASA