Rabu, 24 Disember 2014

Lena Di Ulit Mimpi






Aku adalah antara manusia yang jarang bermimpi, dan aku bermimpi ada musimnya iaitu bila bulan ramadhan. Saban tahun begitu la, sampai dah jadi seperti musim buah @ tengkujuh lagaknya.

Tapi entah kenapa, kebelakangan ni aku kerap bermimpi tukar musim cuti sekolah pulak. Mimpi kan mak mungkin sebab aku fikirkan dia.



Termimpikan  Abg zul yang aku kenal masa kerja di pioneer dulu eemmm.... Banyak kenangan.... Teringat kenangan lama, kali terakhir aku berhubung masa aku bekerja di johor, baru dapat kerja kerajaan, tak sangka dia menjejaki aku, mendapatkan maklumat dari kawan2. Setahu aku lokasi terakhir dia bekerja di hotel Marriott Putrajaya, tearing in jugak untuk melihat dia, perkembangan dari dia.



Tak tertinggal jugak aku termimpikan mr. "R" tetiba2 je. Entah apa khabarnya dia, tiba2 rasa nak call tapi sebarang maklumat tentang dia dahaku hapus kan lagi pun memang tak nak tahu dan tak nak mengganggu dia, lagi pun memang dah lupakan semuanya.

 Paling menakutkan aku mimpi kereta hilang huaaaaaaa..... Nasib baik mimpi le, risau hati aku, kereta baru.... Walaupun bukan jenama hebat, tapi memadailah untuk aku bawak anak berjalan ke mana mana dengan selamat tak kira hujan atau pun panas, syukur alhamdulillah atas anugerah rezeki dari Allah.

Tapi mimpi aku dilamar ketua kampung lagi la tak boleh tahan, geli geliman dibuatnya. Ketua kampung beb bukan muda, bini dah dua, gaya memang muda tapi gaya je la, tua tetap tua, siap guna ilmu hitam bagai, tapi aku tetap menolak. Alahai ini macam pun ada.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA