Jumaat, 19 Disember 2014

Cukup Bulan



Fuh!!!! Akhirnya!!!!! da gaji...... Alhamdulillah, gaji awal bulan lepas dibayar awal, so nak tunggu gaji bulan ni sebulan lebih le juga. Rasanya bukan aku je yang duk ting tong pasal ni, ramai penjawat awam yang mengeluh, aku diam dan sabar je la.

Aku pulak bulan ni pun banyak keluar duit berrjalan, belanja sana belanja sini, memang target bulan ni semua pendapatan tak ada untuk disimpan, tujuannya 1 je nak bawak mak jalan2 terutamanya sekitar putrajaya, tapi x sangka dapat jugak menyimpan walaupun sedikit di tabung haji, syukur alhamdulillah,  apa yang lebih penting keperluan sekolah Asyraaf telah Siap siaga, beli kat kampung tempoh hari.

Tapi itu la, aku pun tak sangka baki duit dalam wallet RM 20.++ je, dari hari jumaat hingga hari ni, dalam tempoh seminggu aku dapat berjimat semata-mata nak mengelak keluar duit simpanan di ambank. Yeaaaahhh!!!!! Misi berjaya. Minyak kereta pun Nak habis, memang tepat pada masanya.

Hari ni apa lagi, keluar duit isi mintak dulu, baru isi perut. Terus belanjan barang keperluan rumah selepas balik kerja di mydin, Mak aiiiii!!!!! RM 200.++ sekali belanja, ini belanjan yang paling tinggi dalam sekali belanja, terkejut Mak cik. Tak cukup 1 troli yang biasa bawak tu. Patut le.....


 Balik rumah pulak, kemas barang belanja kemas rumah cuci toilet tub tab tub tab.......... jam 3.30 am. Wah!!!! agak penat la jugak, nak menyambut tetamu. Nak main masak2 kat rumah aku, so basuh barang macam cawan, perkakas yang nak digunakan. Huh!!!! Penat.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA