Ahad, 14 Disember 2014

Betapa aku!!!!!

Memang pecah rekod la hujung minggu tak keluar berjalan2. Keluar rumah pun buang sampah je semalam. Hari ni nak buang sampah pun malas. Memang BETAPA sungguh aku di rumah, tapi sikit pun tak rasa bosan layankan TV, layankan si bujang senang, buat kerja rumah pun ala kadar je.





Maklum le hidung x sihat sejak jumaat lepas, selsama, aduh!!!!! Memang tak tahan meleleh macam budak berhingus gamaknya,  tapi best bila bersih x sudah2 Hahhahaha.



So alang 2 duk rumah target nak lipat baju sebakul, mana taknya basuh berkali2, nak melipat susah sekali, yang mana boleh sangkut selesai la tapi da banyak baju mana nak selesai.

Tapi ini kali memang pecah rekod 2 hari melipat baru selesai, sabtu malam sampai ahad, siap terbentang depan TV, sambil tengok TV, melipat, chet, haaaa gitu gamaknya, yang penting selesai la jugak sambil mengemas dan menyusun semula semua pakaian.





Sejak join deco Rumah Ku Syurga Ku, ramai yang berkongsi idea mengenai kitchen, bedroom, toilet, laundry area,  tempat cuci, garden, curtain, macam2 la temasuk storage pakaian bagai. Memang berkembang minat aku teruja nak mengemas seluruh sudut rumah, tak nak ada tempat yang terbiar, lebih kurang macam jaga diri sendiri la jugak, semua tempat dijaga huhuhuhu.

Segan nak share di situ so share la di blog sendiri, walaupun tak pe komen Dan pengkritik, boleh cerita panjang, aku kan suka bercerita, berkongsi tak reti nak berahsia, semua nak cakap..... Itu jujur namanya hahahah..... Tapi apa yang nak di cerita disini mengenai pakaian. Sambil cerita dihias dengan visual biar menarik, kalau filem macam cerita muzikal hahahha....



Di atas ni almari pakaian dibilik tidur bersama bujang senang, bilik ni aje full faniture, almari ni 85% pakaian Asyraaf. Hampir semua baju dia disangkut, t-shirts dan sedikit kemeja, pakaian sekolah dan t-shirts yang tak ada pasangan je dilipat. Senang lagi memudahkan jimat masa tak perlu melipat, tak de istilah berkembur, laci kecik tu untuk seluar kecik asyraaf, bawahnya pulak Nak cari bakul atau bekas yang sesuai untuk diletakkan di situ, kawasan bawah tak sesuai terdedah habuk banyak. 



Dalam almari yang sama di sebelah kiri pulak, letak toto, yang berlipat di atasnya pulak seluar dan singlet aku, senang nak ambik lepas mandi, basahan la katakan, dan yang bersangkut tu tempat letak hand bag, ada 3 je hand beg, 2 simpan 1 je digunakan untuk ke Pejabat.



Ini almari bilik tamu, yang ini semua baju aku, baju jalan Dan basahan inner pun disini cantik je tersusun colour full, pakaian yang sama bila le tak setempat mudah dicari, alhamdulillah memang mudah.



Yang ini dibawahnya pulak, untuk cadar dan selimut, sebab tu lipatanya besar2. Yang kecik itu sarung bantal solo  tak bercadar. Inilah antara koleksi cadar dan selimut, bila tengok cadar ni teringin nak tambah koleksi, nak pelbagaikan warna. Selimut pun benda yang penting bila rumah selalu dikunjungi tetamu, itu pun teringin nak tambah bermacam warna, tapi lain kali aje. Cedar ni, kalau da boring boleh tular2. Sebab itu ada banyak, ceria rasanya, seceria than dia Haah Haah..



Di sini pulak baju kerja blouse, Siap di pasang dengan skirt labuh. Ada beberapa helai baju melayu asyraaf. Bawah yang berlipat tu, pakaian basahan dari baju tidur dan segala kain dari kain batik, kain labuh, kain singkat aka skirt, dan kain dalam pun setempat juga macam ineer. Yang ada disini semua jarang dipakai.



Eemmmm.... Inilah sealmari yang dibawa dari tangkak, penuh!!!! Laci kecil untuk simpan dokumen. Yang besar dibawah pulak pakaian Mak, bawah sekali pakaian asyraaf yang dan tak pakai. Juga terlipat rapi.




Ha ini harta aku yang punya hahahahaa. Ini di master bedroom. Yang sebelah kiri pakaian basahan kerja rata2 baju kurung, ada juga la baju kurung dan kebaya, didalam bekas dibawah tu pulak underware, inilah tempatnya. Bawahnya dalam box tu blouse, sebelahnya alas meja, pelbagai saiz walaupun sama warna, kenangan masa di muar, beli di green points.



Di sebelah kiri pulak koleksi pakaian peace, long dress, disini pakaian yang jarang pakai aka pakaian cantik dan ada yang mahal. Bawahnya itu koleksi tuala mandi pulak, ini antara yang ingin ditambah koleksi warnanya, untuk tetamu yang datang, andai ada. Tuala basahan aku je ada 3. Sentiasa basuh. 




Ini dalam laci pulak, penuh dengan tudung bawal, Syria, scarf, yang mana perlu dilipat. Itu pun tak Awak semua tudung dari kampung, kalau tidak tak cukup lack ni.



Laci ni pulak untuk seluar slet, baju tidur yang seksi pun terletak disini, eemmmm.... Terasa dan lama sangat tak pakai. Almaklum le.... 

Inilah almari subsidi kerajaan aka disediakan BPH. Bahagian atas tu masih kosong. Maklum le tinggi tangga pun tak de, so biarkan dulu.



Eemmm.... Tak habis lagi, seterusnya tudung, jenis shawl, 1 hanger, yang ada awning pulak 1hangger, aduh!!!! BNyak sungguh tudung ni, Nak bagi orang sayang lagi. Ini juhak temp at untuk sidai bau yang Siap diiron biasanya, cuti sekolah ni tak de la, buat masa ni.

Ini juga di master bedrooms, masih kosong because no budget. In syaa Allah sedang dalam berusaha. Disini la tempat simpan pakaian yang lom berlipat, temp at iron baju dan tempay sembahyang.


Inilah dia storage pakaian aku 2 beranak. Simple. Yang penting kemas. Syukur Alhamdulillah dapat tinggal disini, Rumah yang besar dan selesa.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA