Sabtu, 27 Disember 2014

Rancangan 2015



Ini bukan rancangan TV kegemaran anda hehehehe. Masa kecik2 dulu selalu cerita pasal azam tahun baru. Pada aku pulak aku berazam nak cari boyfriend nama azam, boleh gitu hahahaha. Acah je tu, tak de maknenya aku nak mengejar lelaki kalau sekadar menyakitkan hati sendiri.

Apa yang penting untuk 2015, cukup untuk merancang menambah simpanan dengan langkah berjimat cermat, peh!!!!! Macam ucapan PM lagaknya. Tapi boleh ke aku ni kaannnn!!!!! In syaa Allah, displin kene  kuat, semangat perlu kental.

tabungku yang senyum seperti aku hahahahaha....................
Selain menyimpan untuk kecemasan, ada beberapa barang yang dirancang nak beli, antaranya home theater, sofa baru, katil di master bed room, mesin jahit, oven, repair motor, selain dari standby roodtex for my car dan motor sekali. Emm... Semua perlukan duit. Hasil pendapatan sendiri.

Kalau la ada rezeki dapat la BR1M, BONUS pun ada Syukur Alhamdulillah, selain tu Eemm... Ada juga duit refund cola terlebih bayar yang johor kene  bayar kepada aku sampai sekarang masih x selesai. Ada dalam 1K jugak, dapat pada 2015 pun OK jugak, boleh simpan tak simpan enjoy hahahahaha.... Aku ni, angan-angan mat sentol betol... Adeh!!!!!

buku rekod, buku eventri, & buku catatan (nak beli & dah beli) atas dairy dan buku rekod 2014
Selain merancang untuk menyimpan, macam biasa buku kira2 pun bukak baru untuk 2015, da start untuk gaji bulan disember, almaklum le disember cover januari. Tabung pun dah mula diisi untuk baki november, tabung ni sebulan sekali je simpan aka baki bagi bulan akhir.

Tak tertinggal jugak bagi tahun 2015, frist time bukak buku rekod untuk pembelian barang baru dapat bukak walaupun dah bertahun merancang untuk buat macam tu.

Apa pun keadaan semua perlu consistent, kalau tak apa pun tak boleh jadi. In syaa Allah harap2 semuanya akan successful, in syaa Allah semoga Allah memberkati rezeki buat aku dan anak,amin!!!!!!

.


3 ulasan:

SESEDAP RASA