Isnin, 16 Jun 2014

Muka buku.....


Dah lama terlintas untuk tutup je akaun FB. Macam dah jemu dan tak de maknenya. Tapi aku fikir!!! dari FB le aku tau perkembangan kawan2, lepas tu rasa nak delete je mereka2 yang tak berapa di kenali nak2 kaum lelaki2 yang ada dalam FB tu, tapi ramai kawan2 1 batch, kawan sekolah dan 1 kampung. Rata2 di FB  adalah kawan2 yang dikenali. 1 Kampung, 1 Sekolah, 1 tempat kerja kilang dulu, kawan2 di jabatan lain dan paling ramai 1 Jabatan la, memang mejoriti orang yang  TERANG kononnya. Yang selebihnya antara yang terselamat dari penyignkiran buat kali ini, apa pun ikut mood aku... rasa nak buang.. buang je la sesiapa pun ikut suka hati..... Salah ke?????? tak salah itu adalah hak masing2.

Akhirnya hari ni aku duk mencantas satu per satu orang yang tak fofular, remove mereka yang dirasakan, eh!!!! bukan rasa tapi memang tak kenal.... Gambar aku pun dah save untuk tatapan aku je.... dengan kawan2 je aku biarkan untuk tatapan mereka sebagai kenangan. Eemm...... agak2 selesai tak ... nanti tengok semula.

Tapi bukan salah besar pun kalau pic makanan, siap aku berkongsi resepi lagi dengan somebody, dapat pahala tau, kalau dia buat dan buat dan buat... Itu pun ada yang komplen. Aku memang menjawab je kijenya... mesti le!!! lawan tetap lawan...walaupun lawan cakap kih..kih..kih... Aku bukan mengata orang, bukan duk kutuk orang perli orang, sindir orang... Apa yang aku share or like pun apa yang aku berkenan, dan sebenarnya boleh tengok semula bila2 masa.



Tapi aku tengok, yg gaduh, yang memaki, orang yang cukup TERANG pun sikit punya kurang ajo bahasa.... Kadang kala aku lepas cakap jugak, tapi bahasa tu tetap ada, kadang2 berkias bagai. FB memang macam2 peel manusia, alahai ketawakan je, tak kuasa nak campur. 

Dulu aku antara yang popular dan aktif le jugak sekarang dah tak kuasa.... Kadang2 post sekadar suka2. Bukan harap orang like @ komen pun..... Suka2, suka hati aku le kan!!!!! Sekarang sekadar skodeng2 je.... aku malas nak post2, sebab ada jugak orang yang duk skodeng aku, nak tau pasal aku perkembangan aku... emmmm..... ramai pemerhati dalam diam, bukan aku tak tau, cuma malas nak ambik tau.... Aku buat hal aku je.... Aku tak ganggu orang. Orang lain pun tak perlu nak ganggu aku. Nak ngumpat aku silakan, ianya memberikan saham pada aku... Alhamdulillah....



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA