Selasa, 15 November 2016

Layankan Langsir

Sadis betul nak story pasal langsir ni. Berjalan sesorang ke Nilai... sangat confident la kan da sampai nilai, jalan ke kedai langsir  sebuah ke sebuah. Sudahnya ke kedai pertama juga aku pergi, hajat nak tengok harga langsir. Ceh!!! boleh beli pulak, biasa la da servay kan so kedai ni agak murah berbanding yang lain. 
Siap beli langsir readymade, wah!!! berbunga dalam hati ni, balik tinggal pasang je. Ayoyo.... hampanya hati, langsirnya terlabuh dan terlebih lebar sudahnya. Aje pening kepala. Pergi ke nilai semula, pulangkan dan bagi ukuran yang baru. Agak murah harga langsir dengan Ukuran 10 kaki lebar atau kepala dengan 7 kaki panjang badan RM500.

Bila bagi ukuran baru lagi murah RM380 je, tapi duit baki tak dipulangkan, suruh aku beli langsir lagi le pulak, sudahnya beli le jugak langsir untuk tingkap bilik ke 3, tambah RM50 le pulak, nasib baik masa  bayar baki hanya RM30 je kene tambah Alhamdulillah.

Hujung minggu pergi lagi. Tak sempat nak berjalan sangat, order katin nak sampai pulak. Hadoi!!! sempat jalan je la. Balik-balik terus pasang, "Aduh sayang, sakitnya hatiku bagai dihiris duri sembilu"..... hahahah.... lirik lagu tapi benar belaka langsirnya bermasalah lagi.... labuhnya atau badan langsir singkat. Yang Kepalanya pulak terpanjang, adoi!!!! dah terasa penat pulak nak ke nilai, nasib baik aku ada order langsir lain kan, so pasang yang itu je langsir lama da masuk bakul nak basuh layaknya memang tak berbasuh dah lama kot nak dekat 3 tahun kikikiki... tak senonoh ek.

Yang aku geli hati, ingatkan tempat yang aku tempah langsir tu nilai 3, rupanya tak sampai lagi baru nilai 1 hahahaha...... teruja melampau nampaknya disitu. Jadi Sebelum ambil langsir sempat la merayap ke nilai 3, fulamak!!! memang lagi best la, lagi sadis, langsirnya lagi murah malah siap dapat innernya sekali.... hwaaaa..... betapa ruginya hakak.... 

Masa ambil langsir tu rupanya dia bagi badan je, kepala ikut kepala aku le macam mana nak buat.... haaa ini yang sakitnya disini di dalam hatiku..... sakit... sakit... puas duk fikir. sudahnya aku letakkan kayu dihujung langsir hahahaha jadi leeee.... ikut kepala aku kan.... ye ye... cantik sudah.... Ini lah langsir baru tapi itu la untuk 1 bilik je yunk!!.... 2 bilik tidur lagi guna langsir biru yang sedia ada. 

Sekarang ni langsir untuk hall je. In shaa Allah. Ada rezeki beli langsir lagi, tunggu raya tahun depan kikikikiki.... lamanya...


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA