Rabu, 22 Oktober 2014

Jalan Mu



Langkah ini telah jauh melalui,
Jalan yang penuh dugaan tak terperi,
Biarpun jalanya cukup banyak pilihan,
Namun tak semuanya ada kebenaran.

Terkadang jalan pilihan jauh tersasar,
Penuh onak dan duri menguji diri,
Lantas kesakitan telah dirasai,
Kepedihan ini ditanggung sendiri.

Perjalanan ini mengajar aku,
Antara dihargai mahupun dikhianati,
Sama ada lakonan atau realiti,
Agar aku sedari tulin ataupun palsu.

Tanpa disedari jalan ini di pandu,
Oleh -Mu untuk membimbing aku,
Atas pengajaran yang kau berikan,
Agar jalanku ini tidak  kecundang.

Kasih-Mu aku rasai jauh disudut hati,
Tangis dan sedih hanya kau ketahui,
Sedikt diduga sedikit hikmah telah  kau beri,
Keredhaan ini adalah kekuatan dalam hati.

Ya Allah,
Biarpun aku bukan teramat mulia,
Namun aku juga bukan insan hina,
Bantu aku melalui jalan yang lurus,
Jalan yang kau sukai lagi diredhai.

Aku mohon dan bergantung harap,
Lindungi aku dari dugaan yang berat,
Jauhkan aku dari manusia keparat,
Dan berkati hidupku dengan rahmat.

Tutupi mata hati ini, andai aku terus sendiri,
Izinkan aku berbahagia dengan cara hidupku,
Atas anugerah cahaya mata yang kau beri,
Agar dapat dicurahkan sepenuh kasih sayangku.

Aku hanya ingin, menuju redha mu.......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA