Sabtu, 3 September 2016

10 tahun


Alhamdulillah tanggal 03 September Asyraaf cukup usia 10 tahun. Aku yang dalam keadaan yang sibuk dengan kerja yang tak tentu masa setiap hujung minggu, dengan izinNya dapat juga melapangkan masa berdating dengan bujang kesayangan aku yang semakin membujang tu. Syukur alhamdulillah dia membesar dengan sihat walaupun dia jauh dari mata, walaupun bukan dalam jagaan aku dan bukan seperti biasa.




Walaupun usia baru 10 tahun, tapi pengalaman hidup tak kurang hebat seperti ibu dia. Merasa hidup dengan bapak dia, mengadap keadaan ibu bapa dia yang sedang berpisah. Berhijrah ke kota metropolitan, menyaksikan sendiri perubahan hidup dari bermotor ke kereta. Dari tidur atas toto, kemudian selesa di atas katin. 


Dia melihat sendiri susah senang yang ibu dia hadapi. Sekarang ni dia pulak belajar hidup berdikari. Dari hidup selesa, kini besederhana, dulu ada tempat bermanja dan mengadu setiap kali balik sekolah, kini kawan-kawan jadi penganti. Alhamdulillah. Walaupun banyak program bos, ada juga kekosongan jadual BOS yang mengizinkan aku untuk melawat Asyraaf. Terutamanya di hari kelahiran dia ini, syukur Alhamdulillah. 


Black Forest Cheese cake soooo yummy

Alhamdulillah jugak, sebab dapat la buat sederhana, makan kek pun sepotong je, tak nak membazir, banyak lagi makanan, sudahnya ibu dia yang kekenyangan. Seperti biasa tak ada sebarang hadiah berbentuk duit atau kebendaan, sekadar sambutan sebagai tanda ingatan. Asyraaf memang suka. Dia pun tak banyak kerenah. Sememangnya setiap tahun begini, potong kek dan makan-makan. 

spaghetti aglio olio pilihan ibu yap

Dia pulak cakap "hari jadi ibu dah lepas, kalau tak boleh sambut macam yap". Apa lagi masuk jarum la. "Nanti da besar Asyraaf da kerja, asyraaf balik la sambut hari jadi ibu pulak" hehehehe.... supaya dia ingat 1 hari nanti.



Chicken cordon bleu with US fries pilihan si bujang senang


banana split ice cream for dessert

as usual I prefer hot drinks jeng jeng honey lemon, air bermadu tak pe jangan jadi madu kikikik

Tambah kapsyen




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA