Selasa, 27 September 2016

Tukar Kasut



Setelah 2 tahun lebih bawak kereta ni, baru le sekarang aku tukar tayar. Memang da botak, bos pun da bising "kek kok kek kok" dia tengok tayar kereta dah botak, belumpur pulak tu, dah tu lalu jalan kampung, tanah merah itu le rupanya, ini betul-betul kerja.

Sudahnya aku ambik kesempatan masa jadual kosong untuk tukar tayar, masalah aku ni, bukan tak de duit, tapi tak ada masa, kalau ada masa aku akan tidur berehat sekejap. Penat!!! Kadang penat-penat pun aku tengok Asyraaf di Asrama outting. Belikan barang makanan untuk dia dapat peluk cium dia sekejap jadi la. Hehehe malu dengan kawan-kawan dia da beso2 kene peluk cium. ibu dia rindu kat dia.

Alhamdulilah, selesai 1 perkara, ada lagi 1 perkara tak selesai. Nak cat kereta, masalah jugak ni. Masalahnya tak de masa kene tinggal kereta 2 hari. Aku yang pening macam mana nak tinggal da tu nak suruh aku bergerak mcm mana TERBANG.... tu la tak boleh.... da berkarat jugak tu, anak buah dah tegur nanti biarkan karat boleh bocor. Alamak!!!!

EEmm..... cerita pasal kereta ni, dulu kereta aku punye le bersih, dah la bersih wangi pulak tu, dah la wangi kemas dan teratur je keadaannya. Tapi sekarang tak payah cakap, tengok pun da tau, dengan berhabuknya, dengan kotor rodanya, tak tengok dalam kereta, macam stor bergerak pun ada, macam almari baju pun ada, aje gila. kasut berapa pasang dalam bereta tu dengan boothnya, ketiga 3 booth ada, sandle ah macam-macam la. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA