Rabu, 31 Ogos 2016

31 Ogos



Tahun ni aku kerja selepas 2 tahun bercuti dari tugas di Hari Bersejarah ni. Bos pulak ke kawasan kerana sambutan peringkat negeri. Seperti biasa ikut Bos, program bermula dengan magrib berjemaah, yasin dan tahlil, akhir sekali isyak.


Majlis tak selesai lagi, program diteruskan di dataran. Tub2 my big bos mesej nak ucapan untuk di viralkan. Lintang pukang aku dibuatnya. Bekejar ke kereta ambil beg lap top, masuk dewan on lap top send pic ke yahoo terus send ke whatapp group.


ini betul2 punya bukan main2, cuma sengaja suruh orang ambik gambar.


Lepas tu kompang pun berbunyi, petanda MB da datang kelam kabut kemas barang ambik camera, sambung kije semula, tumpang beg yang berat ni kat member. Lambat jugak BOS reply dalam jam 1 jugak la balik, dia tak berkenan pulak, n tak sempat katanya. Aku tak puas hati buat 2 lagi dan post. Tak de repond pun. Sudahnya aku hanya tidur 1/2 jam je lepas tu bersiap untuk sambutan 31 Ogos.

Masa jamuan baru BOS perasan aku, dah aku cari dia pun tak jumpa, tub2 da ada atas pentas da tu duduk belakang pulak tu. Puas aku cari tang mana post yang menarik, agaknya dia dah perasan aku ada di hadapan pentas, bru le duk cari kat depan, baru le senang aku nak tangkap gambar dia walaupun dari jauh, camera murah aku ni boleh zoom so memang tak de masalah.

Aku pun buat muka tak bersalah, kes malam punya pasal, dia pun tak marah, dia pun tau aku dari putrajaya, ke masjid, ke dataran, penat la, balik pun jam 1 lebih tu, lepas dia balik baru le anak2 buahnya balik.


Cuma yang aku kesalkan aku dah target 29hb aku nak buat, dapat la buat 1 contoh, ingatkan nak buat lebih tub2, pegawai ajak ke IJN pulak, orang tangkak masuk sepital, aku tak nak ikut, didesak pulak. Allah huakbar, akur je la kan. 30hb pulak aku agak tergesa-gesa, siap je contoh aku pun ke Japen, beli baju, sempar singgah giand warta beli seluar.

Sampai tangkak betul2, jam 7.00, park tepi dataran jalan ke Masjid, siap di masjid ke dataran pulak, tak habis lagi, ke rumah VIP pulak. Apa yang penting happy. Walaupun kerja aku memang agak gila-gila sikit.







Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA