Rabu, 1 Jun 2016

Tambah Pengetahuan

Kali ni aku bertugas ke Kelantan dan Terengganu. Hari Sabtu aku di Tangkak, Ahad aku bekerja di Pan Pasific, dah kelam kabut jugak Isnin dari KL ke Putrajaya, Putrajaya ke Subang, dan destinasi terakhir Kelantan.

Ini juga merupakan pengalaman pertama naik flight ke Kelantan sesorang atas urusan kerja, nasib baik aku pernah ke Subang Airport. So tak de masalah. Sampai je di Kelantan aku terus ke Hotel check in untuk bodygruad, bos dan aku sendiri. 


Malam dinner, maka seterusnya di kelantan pada 31 mei lalu agak kelam kabut nak jemput press bagai. Program ini dah lama tau, tapi ahad malam YB maklum. Aku yang masih baru still tak faham sangat. Yang mengajar pun, eemmm.... bergantung kepada tugas.

Setakat ini tak ada yang mengajar aku betul2 dari A to Z,  so kije pandai2 sendiri, bila suruh macam tu, aku buat macam tu, bila suruh buat macam ni aku buat macam ni. Alhamdulillah urusan dipermudahkan di Kelantan, berhubung dengan Media di Kelantan untuk jemput Press. Alhamdulillah Press pun datang, walaupun tak ada PS maklumat dapat dibekalkan oleh jabatan kepada Press. Syukur Alhamdulillah.

Pada 31hb tu memang banyak pergerakkan 8 lokasi baru bergerak ke Terengganu. Kali ni pun pergerakkan hanya 3 orang je, YB aku dengan bodygruad ganti dan baru yang memang tak ada pengalaman. Aku pulak nak mengajar dia. Alhamdulillah komunikasi tu ada senang kije. Sebenarnya aku tak tahu apa bidang tugas Pegawai Khas (PK), so Aku tak buat PK punya kerja, tapi aku still ikut ke mana bos pergi.

Yang lebih kalut, memang tak ada pengalaman check in di Airport, MasyakAllah risau betul. Lepas aku, Bos pulak tak lepas, nasib baik lepas cakap timbalan menteri, pegawai bertugas tu faham. Alhamdulillah tak lama bos sampai tiket da dapat. Lepas tu banyak pulak sauvviner, untuk 3 orang, nak cari kotak pulak, menjajau aku cari kaunter yang ada polis nak bertanya punya pasal. Alhamdulillah selesai.

Sampai KLIA ambik barang semua, masuk kereta terus ke Tangkak pulak, malam tu jugak balik putrajaya. eemmm..... begini le kerja aku. Kalau YB nak bising pun bising la, dia bukan tak aku aku 1st uruskan semua ni. Aku dah cuba yang terbaik, yang mana aku tak tau dan tak buat tu, nak salahkan aku pun aku tak kisah, pegawai dia pun tak pernah nak terangkan apa peranan aku.

Tapi sebenarnya, aku happy kerja, semua pegawai tak de, aku tetap post aktiviti BOS di Page dia. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA