Selasa, 28 Jun 2016

Sambung Semula

Rugi bila tak dapat terawih dah la bulan ni 7 hari CUTI Wajib dan berganti hahahah.. Lamanya kan!!! adoi... Aku dah beberapa hari tinggal, dek kekangan kerja. Rugi memang la rugi, mujur la masa ikut YB di kawasan masih dapat buat jugak.



Bezanya tahun ni aku terawih banyak tempat. Maklum le ikut bos, Program berterawih dan moreh, mula2 je 20 rakaat lepas tu 8 rakaat, jadi la sekurang-kurangnya buat. Kalau di putrajaya ni aku ngantuk ke penat ke gagahkan jugak buat 20 tambah witir. Dah tua rasa rugi, masa muda tak buat, tak ada kawan, sebok kerja bukan tak ada kesedaran, nak pergi tapi tak ada yang teman.

Jadi tahun ini tour la ke Surau dan masjid di kampung-kampung, insaf rasanya sebab di kampung-kampung masjid dan surau tak sehebat di bandar besar yang banyak kemudahan dan keselesaan, bila berada dibandar ni. Semuanya baru moden dan selesa.  Aku kalau boleh tak nak tinggal terawih. Tapi kerja pun nak kene buat. Tak buat tak de siapa yang nak buat. Apa pun syukur dengan izinNya jejak jugak ke surau dan masjid, ikut BOS. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA