Isnin, 13 Februari 2012

Teruknya masalah LUPA




Apa nak di kata, memang nak di jadikan cerita. Semalam selepas habis bertugas di Perhimpunan Pagi aku ke Pasar Awam Tangkak untuk membeli lauk pauk. Selesai membeli ikan dan sayur, aku singgah beli majalah kegemaran aku MINGGUAN WANITA.



Da ambik apa lagi bayar la, tengok tak de duit kecik, bayarlah RM50.30, mak cik tu bayar la duit kecik. Lepas tu aku pun balik umah kejap hantar "bahan mentah".



Lepas balik kerja, aktiviti di rumah memasak, mandi solat dan sebagainya, bila nak tido aku akan buka kuku kira2, Alamak!!!!! kenapa duit sikit???? hhhhaaaaaaaaaaa........... baru teringat.... tapi tu la, tak pasti ye ke tidak, tapi 50-50 aku yakin memang masa beli majalah, lepas tu aku tak de singgah mana2, atau beli apa2.



Tadi dengan teragak-agak aku pun ke pasar, bukan nak belia lauk, nak tanyakan pasal baki duit. Aku baru tanya "mak cik yang semalam tu!!!!!!" akak tu pun jawab, owww.... nak ambik baki duit eh!!!!! ...... eemmmm........... lege hati aku.... dapat balik duit RM 40, Alhamdulillah!!!!!.

Nak tau tak, kalau da memang rezeki kita, kita memang akan dapat semula. Sebab tu aku paling takut nak ambil barang orang, walau terjumpa sekalipun memang tak boleh ambil kerana itu memang pantang aku, nanti aku akan mengalami kehilangan. Ini bukan cerita dongeng, betul-betul punya, sebab memang dari kecil lagi macam ni.



hahahaha gila kan...... da biasa macam ni sebenarnya, kunci tinggal kat motor da berapa kali. Beli barang Ambil baki duit tapi barang tak ambil pun ada, beli barang ambil barang duit tak bayar pun ada....alamak!!!!! masa tu malunya ..... macam-macam kan umur baru 30 siries tapi lupanya macam 70 siries. Nak buek cam no, mak cik da lupo.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA