Khamis, 16 Februari 2012

Da tak de botol susu


tinggal kenangan


Ini cerita si bujang aku sorang ni, dari kecik sampai umur 5 tahun lebih duk nyusu botol. Puas aku pujuk tak mau guna botol, eh!!!!! dia nak jugak.




Tak pe la tengok gigi dia OK je, x de le mcm jonggang kan hehehehehe...... bukan apa bimbang kalau jonggang eeeemmmm.... tak encem nanti.




1 hari pada hujung tahun 2011, aku jumpa kak pit @ mak ngah "orang panggil dia mcm tu". Biasa la jumpa orang tu mesti ada hajat. Hajat aku nak hantar Asyraaf mengaji dengan dia.




Baru cakap nak hantar anak ngaji kat dia, kak pit kata da ramai budak, dia suruh hantar kat orang lain. Alamak bila aku dengar macam tu, sayu hati. Ye la bimbang sapa pulak yang nak ajar, Aku!!!! memang kene marah hari2 la Asyraaf. Sebab tu sampai sekarang dia takut nak ngaji depan aku, sebab dia tertinggal 1 huruf. Setahun sekolah kat ABIM tapi masih tak hafal lagi. memang geram.




Sambung tadi.... bila kak pit suruh masuk, cerita punya cerita, dia pun suruh Asyraaf datang umah dia, lepas abis sekolah Pra sekolah je..... MasyakAllah masa tu perasaan gumbira tak terkata..... tapi tak de le loncat-loncat macam kere kene cili,... dalam hati je.




Dia tanya Asyraaf pelat tak, cepat aku jawab, pelat, wah!!!! kak pit pun pesan kat Asyraaf jangan hisap botol lagi. Wah!!!! mudah sungguh la, lepas tu Asyraaf tak hisap botol. Aku nak suruh dia berhenti hisap botol punya le susah.




So, sekarang bujang aku tak hisap botol, tapi masih minum susu menggunakan cawan yang bertutup, berlubang.... Setiap malam memang dia akan menyusu sebelum tidur, setiap malam jugak dia akan mintak susu, tapi tak secara terang-terangan, dia akan kata "yap penat la, yap nak minum la". Eleh ayat dia, skema betul, takut kene marah dengan ibu dia la tu.


Sekarang ni lepas siap buat kerja dapur, aku akan terus siapkan susu untuk dia. So tak de le aku nak baring, time tu dia mintak susu kan, sebab masa tu memang aku akan marah dia..... Sebab penat dengan urusan seharian, bila nak rehat je merangkap nak tido, ada lagi order dari Asyraaf, Aduh!!! buat jugak la, kesian, siapa lagi yang akan buatkan kalau bukan ibu dia.









Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA