Jumaat, 10 Februari 2012

Kurung Moden Tone Biru





sedang bertugas di satu majlis 




pose dari aku hehehehe


Koleksi Peace kali ini warna biru tone, seperti biasa aku suka dengan designnya, jahitan manik yang penuh di bahagian depan baju. dengan dua lapisan bertingkat di bahagian lengan siap jahitan manik. Simple tapi menarik.... di mata aku la, aku yang nak pakai, orang nak kutuk aku peduli apa hehehehe "ada aku kisah" kata nabil . Murah pun murah dari harga biasa hehehehe.... itu pasal la beli...

Apa kata kita baca makna warna biru pulak.... sebagai menambah pengetahuan sahaja, biru bukan warna kegemaran aku pun.


Warna Biru

Biru adalah warna laut dan langit. Membawa maksud ketenangan. Warna yang sejuk, damai, sejahtera dan pasif di samping melambangkan keikhlasan dan harapan. menggambarkan keadaan semulajadi seperti pokok dan hutan, kehidupan, kestabilan, kedamaian dan ketulenan. Biru mewakili kesejukan, kejauhan, semangat dan elegan. Di dalam mod negatif, biru memberi implikasi kesedihan, pasif, keseorangan dan kemurungan. Orang yang berminat dengan warna biru ini lebih suka bersosial dan berkomunikasi dengan ramai orang.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA