Ahad, 19 Februari 2012

Aktiviti Sendiri


Menu hari minggu, semua beli



Semalam Asyraaf ikut abah dia. Sempat pulak Asyraaf cakap "sian ibu, ibu tido sorang". Hahaha pandai je dia, jadi hari ni aktiviti aku memang sorang2.



Pagi pergi pasar tani, beli segala bahan2 mentah ikan, barang dapur, sempat beli makanan, murtabak, mee gorang dengan putu bambu. Hari ni saje je beli banyak, sebab malas nak masak, Asyraaf tak ada. kalau ikut macam biasa memang tak de maknanya nak beli, memang tau tak habis, aku bukan kuat makan.



Lepas sampai je rumah, apa lagi makan la dulu sebelum aktiviti seterusnya, makan mee dulu dengan air kegemasan teh 'o' orang kampung la katakan.


Lepas tu terajin pulak duk menyapu sampah, yang tak brapa sampah sangat la kat 'taman astakona' kat depan rumah aku tu, eh!!! rajin lagi duk mencabut rumput pulak, sikit je malas nak siapkan semua sebab tau malam ada kerja lagi, Meeting.






banyak ni je lada kering






hahahha da siap di tumbuh, pakai tanggan je OK apa orogonal


Lepas siapkan kat luar rumah, menyapu dalam rumah pulak, sempat aku menumbuk lada kering, ye la orang tak de blender. Siap!!!!! walaupun tak selumat blender.


Baru la aku mengemop lantai, lepas tu basuh baju pulak. Lepas basuh baju, mandi sidai baju, perut rasa macam lapar, apa lagi milo secawan dengan murtabak...... dengan beberapa ketul putu bamboo. Siap semuanya sebelom Asar. Sempat kapur kasut anak, aku pun tido.


Selepas Magrib sempat aku iron baju kerja untuk esok, lepas tu terus gerak ke opis, ada meeting kat Sengkang Batu 18.




Balik2 lepas meeting kereta abah Asyraaf da ada depan gate rumah. Asyraaf balik pun dalam keadaan separuh sedar.


Sebelum tido, siapkan keperluan sekolah untuk esok, baru lah aku tido.



suka atau tidak begini le keadaan aku 'senyum' tak perlu kata apa2

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA