Khamis, 4 Januari 2018

cat Baru

Sekian lama menunggu masa akhirnya dapat jugak aku selesaikan masalah kereta yang sudah setahun lebih tidak di cat akibat kemalangaan melanggar pembahagi jalan di lebuh raya. 

Seminggu aku peruntukan untuk selesaikan bukan sahaja mengecat kereta, malah keperluan sekolah anak sebelum pergi bercuti. Dulu 300, naik 350 masa tanya 400 lebih tub2 nak buat 600 caj untuk cat tempat yang sedikit tu. Redha je la. Mujur duit da standby kebetulan juga cleam masuk. Alhamdulillah syukur sangat-sangat.

Jadi kos sebenar untuk upah ketuk dan cat sebanyak 900 lebih jugak. Apa pun syukur sebab keadaan body kereta yang kemek dah kembali dalam keadaan sedia kala, x nampak lekuk dan kemeknya. 

Cuma sedikit terkilan ada sedikit kesan melecet dan di cat jugak, dan side mirror ada kesan cat yang tertanggal. Malah ada juga cover bahagian bawah kereta tidak di pasang semula.

Redha je la. Tak pe la lepas ni kene lebih berhati-hati, cuma malang memamg tak berbau. Kalau la bqu belacan confirm aku berhati-hati memandu tak pun tak keluar rumah langsung .... kan.... adoi da melalot pulak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA