Isnin, 5 Januari 2015

Duit Ohhhh Duit!!!!


Ini agak lucu sikit, ramai yang ingat bonus dapat 5hb, kes percaya sangat dengan post kengkawan di FB. Tapi aku tak yakin, tak de pun siaran secara rasmi. Haaa engkau!!!! tub2 betul tak dok. 

Dalam tak percaya pun aku mengharap jugak, maklum la budak nak masuk sekolah, nak bayar yuran bagai. So tengok la Maybank2U.. Wah!!!!! terkejur sekejap. Nak kata aku buat cleam memang tak de. Rupanya baki gaji ada le lagi sikit, Alhamdulillah. 

Ini kes nak berjimat sangat, sampai tak perasan duit ada lagi. Kalau macam ni leee selalu bagus jugak, boleh cepat kaya aku  huhuhuhu.... Amin!!!!! Dah 4 minggu berturut2 aku tak keluar, pun jimat jugak. Lunch time pun balik rumah masak, perasan bila nak rekod belanja 2, 3 hari tak keluar duit, pun jimat jugak. Minyak RM 50 seminggu, memang jimat sebab ke opis 3KM jer. Syukur Alhamdulillah.

Tapi nampak gayanya, ada plen ke dua, bila bonus diumumkan pada 15hb, nak tak nak keluarkan duit simpanan, itu pun in syaa Allah ikut keperluan. So bonus boleh la ambik masa gaji sekali lepas tu boleh simpan tabung haji sikit, bagi mak sikit, ambank sikit. In Syaa Allah mudah2 berjaya la hendaknya....

2 ulasan:

  1. Gaji masuk 22 januari ni, ada seminggu lebih lagi tapi duit gaji bulan lepas dah licin saya kerjakan...hahaha..yer la sebab anak masuk ke sekolah macam-macam nak kena bayar. Ingatkan dapat bonus ni saya nak beli baju raya untuk family dan mak ... harap2 tercapailah hajat saya...itu jer la yang saya dapat sumbangkan utk keluarga saya yang banyak berjasa dgn saya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sama la misah, saya ni pun ada masalah x d janka, gas x de masalah paiping, terpaksa masak dalam rice cooker, nak kene beli kerek elektrik nak masak air, nasib baik rice cooker ada 2, 1 masak lauk 1 masak nasi

      Padam

SESEDAP RASA