Selasa, 1 Oktober 2013

Pengalaman la kononya hahaha

Kalau cerita pasal kije selagi tak mati, memang tak habis. Pengijrahan aku ke Putrajaya atas kehendak aku sendiri. Masa temuduga pun aku dah cakap. " Kalau diberi pilihan saya tak nak kerja di Daerah atau Johor". Nampak gayanya panel memahami. 


Tapi yang menjadi masalah bila aku ditempatkan di PENTARAMA, adeh!!!! agak tertekan juga aku di buatnya. Tapi sekarang aku dipinjamkan di unit KEMPEN. Adeh!!! ini lagi, agak mengejut, ini kerana tugas @ program yang dirancang akan diadakan, tetapi anggota kurang. So aku menjadi masa keadaan hehehehe...gurau je it's OK, sebenarnya aku lagi suka.

Pertama-tama kali aku menguruskan Pertandingan Peringkat Kebangsaan, Mak aiiii!!! agak penat jugak selalu balik lambat untuk selesaikan tugas, sebab esok lusa tak tau lagi apa tugasnya,  dari surat jemput menteri, minit mesyuarat, urusan pentadbiran, biodata peserta, skrip peserta, urusan dengan bahagian2 berkaiatan visual eeeee... mcm2 la, malah peserta juga perlu diuruskan sendirian. Semuanya aku uruskan sendiri. Aku tak tau tak pandai, tapi memandai2 Alhamdulillah dah selesai pun tugasnya.


Punya panjang mukadimahnya, aku nak cerita yang aku dapat bertugas di Sabah selepas bersusah payah dan bertungkus lumus membuat persiapan pertandingan. Aku tak pernah naik fligh, fuyooo teruja.... tapi biasa la aku buat biasa, tak de le nak buat mcm jakun sangat kan....

Dengan semangatnya aku jam 5.00 am da bangun, 5.30 am bergerak ke putrajaya central, tak lama menunggu naik train ERL ke KLIA... mak ai.... jam 6.00 am da sampai, tiket flight 8.25 am hahaha. Aku sorang2 pulak tu , jadi je...  1 masalah aku berat molot nak bertanya..terpaksa tanya orang and follow the direction signs hehehehe...... oleh kerana sampai awal aku pun breakfast dulu.

Alahai semua fast food, tak de pilihan ke burger king la tempat santapan hahaha... Kalau ada pilihan tak mane aku nak jejakkan kaki ke situ, RM 17++ hahahah itu dia.... belasah je la sesekali. Tapi air masih boleh pilih... biasa la aku tak kira pagi ke tengahari ke, petang ke tak de lain... mesti pilih hot drinks eeemmm.


Hehehehe.... mcm naik keretaapi atau bas je senang cerita, naik lemas aku, sebab sempit. Sikit pun aku tak takun, aku perhatikan orang yang bedekatan dah siap tutup mata macam da tidur, tapi aku duk perhati dari tingkap yang comel tu... bukan terus terbang... berjalan dulu atas jalan raya macam kenderaan biasa, dan naik perlahan-lahan.... sampai dah tinggi aku masih memangdang keluar, wah!!!!! nampak kawasan Putrajaya nampak juga banguban KKMM hehehe..... senyum sendiri aku, masih banyak lagi muka bumi malaysia yang masih belum diterokai...




Orang tak lama syok tidur aku punya payah, baru  nak tertidur makanan pulak sampai... emm makan pulak, walapun rasanya macam pelik, aku punya tekak bukan kira, belasah je la.... hahahaha....



Tengok tu, nampak sikit tapi mengenyangkan, kek dan air aku simpan dalam hand beg... siap order air teh o... ada lagi beberapa jenis air sejuk.... mereka-mereka je la yang suka, aku memang tak gemooo.....



















4 ulasan:

  1. Sepanjang usia saya yang dah 33 tahun ni pun, tak pernah naik kapal terbang IDah...kalau naik mesti saya gayat..hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul la misah.... tu la org katqa rezeki masing2 kan...

      Padam
  2. Kadang kala tu tengok orang lain asyik bercuti sana sini je.. Siap ke luar negeri lagi. Saya nak bercuti dalam negeri pun susah. Agak2nya orang lain tu duitnya tak habis2 ke apa..Kalau orang macam kita ni, habis gaji habislah duit...yer la rezeki masing-masing.

    BalasPadam

SESEDAP RASA