Isnin, 21 Oktober 2013

Pucuk Muda !!!!!

Hahahahaah tajuk tak boleh tahan kan!!!!

Sekarang ni ramai artis wanita, status ibu tunggal pulak tu, berkahwin dengan lelaki muda, bujang lagi!!!!!. Takdir tuhan , itu Jodoh namanya.

Nak dijadikan cerita, seperti biasa aku ni bekerja, program jabatan yang diadakan pada 17 Oktober 2013. Tugas aku menjaga peserta pulau pinang, dalam jam 10 lebih malam baru sampai.



Kebiasaan aku ni memang suka senyum, gurau2 dengan orang ramai semasa mereka buat pendaftaran maklum la orang tua pangkat mak bapak hang !!! hahahaha, macam mana aku gurau2 dengan orang K1M aku dulu, bezanya loghat. Semuanya berjalan seperti biasa dalam jam 12 semuanya selesai, lepas minum aku pun masuk bilik, tapi tugas tak selesai lagi, ada borang pendaftaran ada 2 dari jabatan dan hanya gunakan jabatan punya dulu dari hotel aku tak isi, balik bilik baru la buat isi punya isi aku terlelap hahahahah.... itu je ceritanya... lom panjang lagi ....


Esok pagi2 aku biasa la solek sikit, dengan baju pink tudung putih cewah!!!! macam puteri UMNO kan, hahahah!!! itu semua poyo.... serahkan borang pendaftaran yang hotel punya, tiba2 je ada orang nak bergambar bagai dengan aku  layan jer la.... hek hek... mcm retis le pulak... da tu sambung kerja sambil chek kunyi yang di chek out oleh semua peserta... tapi aku da rasa lain mcm dengan mamat sorang ni, dia duk baca paper tak sudah2 aku perasan gelisah semacam jer... apa cer.... tub2 tanya aku," da kawin ke???" laju je aku menjawab "single avalable" hahahaha.... aku malu lak dengan receptionist walaupun dia buat muka poyo.... 

Budak tu tak gerak2 dari tempat dia.... tub2 mintak no.phone aku pulak.... aku senyum je buat tak faham.... orang tengah kije agak tak nampak... mata da 4 tu.... hahaha... last2 dia gerak jugak, bas da datang agaknya. 

Aku teruskan denga kerja aku, bilik yang tak guna ada dalam 10 bilik, serahkan je. Siap kerja aku pun kemas barang aku simpang apa yang patut, nak mamam pulak..... eh!!!! mamat tu datang lagi ler..... mintak benda yang saya, aku suruh mintak pada urus setia negeri tak mau pulak dia, last2 bagi je la.... 

Lom sempat sampai ke lokasi program dia call, adeh!!!!! kacau.... semasa majlis pun tak sudah call la msj la... yang mane sempat je la aku jawab, tugas aku jaga jamuan, urus peserta dan hotel dah selesai. Dia nak jumpa aku!!!! tang orang ramai2 mcm ni...... adeh!!!! tak kuasa ler..... dia nak balik pun nak cakap kat aku jugak!!!!! kenapa tak hantar laporan lengkap jer hahaha...

Ini yang memeningkan kepala aku sekarang ni, baru kenal nak sirius, adeh!!! lagi pening...tanya punya tanya umur 4 tahun lebih muda dari aku, macam2 alasan aku cakap, tak suka lelaki muda la, tak suka lelaki gemuk la, time tu jugak dia nak diet hahahah mendera ke aku ni.... tambah lagi nak cari orang kerja kerajaan la... macam2 sebenarnya aku duk habaq kat depa, sampai tahap da tak kuasa aku nak layan, cakap orang tak faham2.

Last2 aku cakap nak kawan ok lebih2 sorry, selama ni pun aku memang tak layan lelaki muda dari aku, sebaya pun tak nak kalau boleh lebih tua dari aku, aku kan bungsu lebih tua boleh manja2 kononnya, lelaki tua ni sabar sikit Eh!!! sabar ke? bapak kepada anak aku kurang sabar, pujuk pun tak hahahaha kesian aku pujuk hati sendiri pulak!!!! bukak cerita jaman lama..... eemmmm....

Patut le beria nak kenal aku bagai, rupanya, dimata dia aku ni rupa artis FIDA.... ntah sape agaknya...... aku pun tak tau....

Sekarang, aku kawan je..... tapi dia ni.... adeh!!! lemas betul la.... memanjang mesej, lambat balas sikit dia call @ miss call.... Adeh!!!! darah muda..... tak sabar..... itu dia belum tau lagi aku yang sebenarnya... eemmm terpulang la aku pun tak harap apa2. Kalau dia betul..betul...betul... nak kat aku baru aku terus terang..... siapa aku yang sebenarnya.... Dia pun tak de tanya status aku.... bila aku cakap dah tua.... jawab dia tak kisah...tak kisah... tak kisah...... ye la hati tengah suka..... kalau dah tak suka..... ada aku kisah!!!!! agaknya la tu kalau aku.... tapi dia syorkan makan jamu pulak, hahaha.... setakat jamu selera OK la hahahhaa.


4 ulasan:

  1. kalau saya tak kenal Idah pun saya akan kata Idah ni anak dara lagi. Badan solid...Badan saya banyak lemak...tak tahulah nak buat apa lagi untuk buang lemak yang banyak kat badan ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni kira nasib badan kot, tapi saya memang jaga badan misah, mkn nasi sikit @ sanggup tak mkn @ tak mkn nasi, bila berat bertambah... awak nak kurus pun boleh, kurang mkn nasi @ ganti nasi dengan mee @ buah @ bijirin....

      Padam
  2. tu la pasal. Saya pernah tak makan nasi, masak cukup2 jer. Tapi bila masak lepas tu tak habis, rasa sayang pulak nasi tu sebab kita yang belanja kan. Apalagi saya perabiskan la...mana nak susut lemak lemak ni. Sebab sayangkan nasi, badan jadi mangsa la jawabnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang penting kita sihat je misah, saya ni ada sebab jaga badan, bila berat naik memang sakit tumit... jadi berat kene jaga.... nanti saya yg tanggung jugak huhu...

      Padam

SESEDAP RASA