Selasa, 17 September 2013

Tiba-tiba

"Dalam diam2 ada perasaan mencuit hati bila dengar setiap perbualan awak .. bila dihalusi dan di amati ada sesuatu yang istimewa yang dimiliki oleh itu saya sekadar menyatakan perasan . dan tidak menyakini utk di ungkapkan kerna diantara kita .. masih byk yang perlu di pelajari dan diceritakan apakah sesuatu kebaikan dan kebenaran itu datang kepada kita .. inikah dinamakan perasaan .. yang sering mendatangi kita .. bukan sekadar ungkapan .. keberanian dan ketulusan akan jadi pertaruhan .. jauh disudut hati .. untuk meyakiti apatahlagi .. menyinggung perasaan seseorang .... jika ada kekosong ruang yang indah itu perlu di isi kan dgn taman cinta dan resepi kebahagian .. agar kesunyian tidak akan jadi berpanjangan ... sementara masih wujud perasaan dan nikmat ALLAH berikan ... waspada pada kebenaran hakikat nya .. memilih perjalanan yang agak jauh ... turutkan lah kehendak hati jika inilah sebuah kehidupan .nukilan rasa, Syed N....."


Aku kenali dia hanya melalui media sosial, berborak hanya dialam maya, tanpa suara tanpa bersua muka. Sekian lama dia menanti untuk mendapatkan no. telefon aku, akhirnya aku mengalah, aku fikir tak salah kalau sekadar berborak, namun dengan tegas aku katakan bahawa aku sorang yang berkira @ mungkin kedekut, tak suka call atau berbalas mesej. 

Tak sampai 1/2 jam aku bagi no. phone,.. dia call.... aku!!!!! setakat berborak sikit pun tak de masalah, maklum la dah biasa sangat2  bercampur orang ramai, bergurau dan berborak, tapi aku tetap aku, semuanya tak de masalah tapi jangan sampai bertepuk tampar, itu bukan cara aku. Dia happy pulak borak dengan aku, "aku seorang yang Happy dan lucu" katanya. Aku tau itu, sebab beberapa orang yang aku kenal, mengatakan perkara yang sama, jadi dia bukan orang pertama.

Aku memang dengan sengaja menyembunyikan status sebenar aku. Tak salah rasanya, ini kerana ramai lelaki suka mengambil kesempatan. Sebab mereka tahu "janda" ada pengalaman. So!!! si syed ni tak tau pun aku siapa, dia ingat aku anak dara tua. Melampau kan.... Tapi aku tak kisah, bukan salah dia pun. 

Rupanya dalam diam2 dia ada hati dengan aku, hak alah!!!! ada2 je. Wal hal dia tak pernah pun jumpa aku, tak tau pun aku kerja apa. sekadar tahu cerita pada dasarnya. 

Yang aku terkilan, kenapa dia, biasanya yang menilai aku bukan orang yang sepatutnya. Kenapa bukan yang kenal aku lebih dekat tak mengatakan perkara yang sama. Sedangkan yang tak kenal aku, lebih menghargai aku adanya. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA