Ahad, 1 September 2013

da lama tak makan................



Biasa la aku pun perempuan jugak sorang yang biasa dan sederhana, tapi ada perkara yang aku suka ambil berat pasal kesihatan, kecantikan dan penampilan, orang kata pun walaupun kita tak sehebat dan tak secantik artis2 popular asalkan sedap mata memandang dah kira OK. Tapi ini sebab kesihatan wanita hahahaha.... pasal manjakani la......


Sejak pindah ke putrajaya, aku da lama tak makan biji manjakani ni, biasa la makan dia macam makan ulam cuma ini tidak dikunyah terus telan dalam kuantiti sedikit demi sedikit hingga habis sebiji, walaupun tak besar mana tapi rasanya memang pahit, payow le boleh hilang selera makan. 

Biji manjakani ni baik untuk perempuan yang dah berkahwin apalagi telah melahirkan anak, sangat bagus bagi mereka yang mementingkan hubungan yang sedikit sebanyak boleh mengeratkan kasih sayang orang kata pun. Tapi aku guna hanya untuk baik pulih sistem dalaman jer.

Sekarang ni harganya dah mahal, tapi tu la aku kalau mkn tak reti2 nak jaga, sampai berkulat di buatnya dalam tong sampah jugak le tempatnya.

2 ulasan:

SESEDAP RASA