Isnin, 25 Februari 2013

Berat Bertambah


emmm.... aku jadi terkejut bila timbang berat naik 4 kg, timbang lagi naik 2 kg, mak ai!!!!! berapa banyak berat mau tambah.

Patut la nak beli baju saiz yang sama sendat lagi ketat, tak boleh lepas huhuhuuu tapi tang 1 tempat jew, tang lain ok lagi. La ni baju yang ada nak pakai kene try dulu, muat ke tak, adoi kacaw.... baju jadi sendat, da macam sarung nangka, hehehe tapi cantik lagi badan aku kot dari nangka punya sarung. Pakai Seluar pun ada yang dulu longgar sekarang jadi penuh dan ketat, memang terasa babat yang buat aku berisi...huhu




Alamak alas kerusi belakang senada dengan baju pulak!!!!  baju ni pun da sendat di pakai
Puas aku fikir, nak kata mkn banyak, rasanya mcm biasa je, bila fikir punya fikir, baru le aku tau. Dulu masa Asyraaf pra sekolah, aku tak mkn tengahari. Sekarang lepas hantar Asyraaf ke sekolah wajib p sarap dulu, baru masuk opis. Tengahari jemput  Asyfaar dan makan tengahari sekali. Itu pasal la badan makin comel hehehehe... ramai pulak yang perasan tak kurang menegur, ada pulak cakap aku gemuk, tumbuk baru tau, belum tahap obes lagi, mana gemuk berisi jer, bio le ek! jangan di tegur2 keadaan terkawal huhu... Tak boleh trima ma!!!!!!. Aduh!!!! 

Sensitif betul dengan kegemukan, risau kalau semakin bertambah KG, kene buat sesuatu untuk kawal berat badan, 50 kg kira da OK la, ini da terasa babat menebal, tak cantiknya kalau pakai baju cating.

Badan kurus lagi best, senang nak cari baju, pergi je butik peace, pilih mana berkenan try dan sesuai, bayar tak payah susah2 nak cari kain, cari tukang jahit, tunggu pulak tempahan siap. Buang masa. Alhamdulillah aku rasa beruntung dan bersyukur kerana saiz badan normal, berat dan tinggi ideal.

1 Lagi istimewa orang kurus ni, mudah bergerak, aktif dan berstamina, huhuhu... kalau gemuk badan berat jalan malas cepat penat. Aku tak sanggup gemuk..... tak....nak......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA