Khamis, 27 Disember 2012

The Lost World Of Tambun, Ipoh, Perak Darul Ridzuan.






Percutian yang tidak dirancang, pada mulanya hanya untuk naik keretapi KTM sebab seumur hidup memang tak pernah naik, rancangan awal adalah naik keretaapi. kerana itu hala tuju pun tak tau kemana. 

Bertolak pada 19hb seawal 4 pagi dari Stesen KTM Tampin N9 ke Sentral  KL dan KL ke Ipoh, di stesen KTM Ipoh baru la memilih hala tuju dan lokasinya adalah The Lost World Of Tambun, Ipoh, Perak Darul Ridzuan dengan menaiki teksi. 

masih simpan lagi tiket KTM ni

Maklum la aku bersama "pemandu pelancong" yang lebih arif, kalau nak harapkan aku, memang tak kemana-manalah jawabnya. Dari dulu masa budak sampai jadi  mak budak sikap aku terbawa2 sampai sekarang, tak tau nak berjalan, hidup dengan dunia yang ada di depan mata, kalau tak ada sebab @berkursus memang tak sampai kemana pun. Hari cuti hanya duduk rumah, mengemas dan sebagainya kemudian tidur. Itulah aku, hidup yang cukup sederhana tapi sempurna dalam klasifikasi hidup aku, lain orang lain cara.

Berbalik kepada percutian mengejut ini, sampai di lokasi, dah pasti tempat mandi, aku hanya bawak baju pergi dan balik, terpaksa beli baju disitu juga, mak aiiiii!!!! memang mahal tak de pilihan, terpaksa beli, lagi tak tahan sut Asyraaf dia nak jugak!!!! nak jugak!!!! baju mandi 1 sut, wah!!!! sekali dia paw ibu dia hah!!!!! RM99.90 baju mandi sahaja.... Adoi!!! "wa kena beb", layan je la.... tapi berkali2 aku pesan pada Asyraar jangan mintak apa2 lagi baju tu da mahal.

Sebenarnya Asyraaf memang nak sangat bercuti ke water park jawab aku senang je ajak abah. Mana taknya aku bukannya tau jalan2 sangat, ada juga lokasi yang aku tahu, itu pun masa kerja kilang dulu, bila cuti2 sekolah iklan kat TV macam2 nak2 kat water park, Asyraaf pun apa lagi dia main order je, dia bukan tau kita ni mcm mane, aku layan jer.... mcm biasa terangkan dia keadaan yang sepatutnya, tapi tak sangka perjalanan ini buat Asyraaf teruja..... Sedang aku pun tak sangka boleh sampai ke sini.

Memang macam2 ada.... paling best gelungsur air, bukan main suka bujang aku yang sorang ni, memang seronok, tempat ni seeloknya datang dari pagi sampai  tutup, tak risau tempat makan banyak pilihan, tandas yang banyak, surau pun ada, loker pun ada bayar jela RM10, heheheee...

Tempat yang paling sesuai bercuti pada hujung2 tahun dan musim2 hujan, dapat juga main air dan keselamatan terjamin.. ramai kru2 yg bertugas memantau pergerakkan dan keselamatan pengunjung.

Ini dia sut nya RM99.90









aksi gangnam style dari Yap  hehehehehe

hah!!! tu tak de kerja sempat lagi nak main pasir





apa kene lagi dengan baju tu











hah!!!! tengok tu ntah apa2 ntah


dah macam anak ketam pulak anak aku yang sorang ni




Sementara menunggu teksi tiba, sempat juga posing, hahahaha.... tengok je la aksi anak beranak

sempat pulak dia korek hidung bertuah betul anak aku


aksi bebas

masing2 control muka "apa celop" 







































da bosan tau!!!! tunggu tren lambat.... + penat + ngantuk


mak ai muka aku rupa poyo.... hahahaaaa


lubang hidung masing2 tak boleh tahan.... hahaa


ngantuknya mata


masing2 keletihan 


bergerak balik naik tren

cwah asyraaf!!! mcm2




5 ulasan:

  1. Seronoknya Idah g bercuti, mcm ner leh g bercuti sampai ke Perak ni? Jauhnya la...sapa tukang snapp gambar tu..banyak lak tu...Kalau saya g jalan pun sbb kursus jer, kalau tak saya dok rmh jer la..selalu jalan pun balik kg je dr JB - Muar. Tu la jalan2 saya, nak bercuti2 Malaysia mmg susah la...tau2 jer la semuanya memerlukan kos.

    BalasPadam
  2. ala kawan saya punya hal la... rancang nak naik tren jer, lepas tu da sampai perak tetiba jer ke tambun... tengok peta...

    BalasPadam
  3. Ooo..kawan ajak yer. Kalau saya g sendiri sampai Perak pun leh sesat dibuatnya. Dah la tu naik Keretapi. Sepanjang hidup saya ni tak pernah saya naik keretapi dan kapal terbang.

    BalasPadam
  4. Senang tak nak dapat teksi dari tambun ke ktm ipoh?

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya naik keretapi, so kat luar stesen memang banyak teksi, so tak de la masalahnya, lepas tu jangan lupa mintak no phone teksi tu untuk ambil di water park sebab kat situ yang tak ada teksi

      Padam

SESEDAP RASA