Ahad, 2 Disember 2012

Kawin!!!!!!



Hari Sabtu lepas nak pergi kenduri kawin Pegawai Kesihatan Daerah, maklum le dia kenal aku, aku macam anak buah dia jugak, cewah!!! memang saling mengenali, komplen pasal p.a. pun rujuk pada aku, tu yang tak boleh tahan. Dah siap iron baju.... tub2 hujan, lebat pulak tu, apa lagi tak jadi la pergi mana taaknya aku gerak naik motor, tak pasal2 kang basah kuyub. 


Sebenarnya bukan itu tajuk cerita, ceritanya bila borak2 dengan Asyraaf, layankan molot budak yang belajar cakap tentang kehidupan, dia nak ikut atok dia pergi yasinan, dan aku nak pergi kenduri kawin. eh!!!! seboleh2 dia suruh ikut atok dia p yasinan. Aku tetap cakap ", ibu tak boleh pergi, ibu nak pergi kerja kawin". Tiba2 dia cakap "ibu ni asyik pegi kije kawin jer, yap suruh ibu kawin nanti baru tau!!!!!"  Aik!!!! tetelan ayak liuk aku di buatnya, betuah betul anak aku sorang ni.... sesedap mulut dia je cakap.... Sabo je la... kelako pun kelako... ada-ada je cerita ...

Akhirnya, baik Asyraaf atau aku dua-dua tak keluar rumah, dah hujan selebat-lebat hujan..... hehehehe tidur jer kat umah....

2 ulasan:

  1. Aktiviti paling seronok bila hujan lebat ialah....baring, tarik selimut & zzzzzzzzzz

    BalasPadam

SESEDAP RASA