Rabu, 18 Januari 2012

Tak tahu Yang Mana Satu




Sebenarnya niat di hati nak beli kereta, tetapi tiba2 rasa nak pindah rumah, aku rasa da tiba masanya untuk aku keluar dari rumah mak walaupun aku da lama niat untuk berpindah keluar dari rumah mak, tapi sekarang rasa cukup kuat dan nekad.

Lagi pun akak dan tinggal bersama, anak2 dia pun da besar, bila dia anak beranak jer da ramai, terasa bagai aku pulak yang menumpang, aku rasa cukup tak selesa, ada baiknya aku keluar. Bila aku pindah tak le menyusahkan sape2, aku uruskan sendiri diri dan anak aku.

Rumah pun ada, tak jauh pun dengan umah mak. Sekarang yang jadi masalah penjaga anak. Bukan tak nak bagi mak jaga, tapi mak sendiri bukan sihat, meniaga pulak ada ada masa nak uruskan anak aku yang mainnya entah2 apa. Tapi itu lah masih mencari penjaga yang sanggup. Mudah2an Allah permudahkan urusan ni. Apa yang aku lakukan ini untuk kebaikan semua juga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA