Khamis, 26 Januari 2012

Hati Rasa Bimbang



Hari sabtu yang lalu iaitu pada 21 Januari 2012 aku berkerja, seperti biasa tugas sebagai juruacara sempena Penyampaian Baucer BR1M bagi DUN Serom.



Namun bukan tugas yang aku kisahkan, tapi anak!!! setelah bersiap untuk ke pejabat, seperti biasa aku panaskan enjin motor terlebih dahulu dan kebiasaan itu juga Asyraaf mesti terjaga, katanya ''nak ke sekolah la!!!'' aku katakan pada dia ''sekolah cuti'', kemudian dia kata ''ak mandi'' pulak, aku kata, ''sejuk nak mandi pagi2'', dia nak juga suruh mandikan, ''suka mandi air sejuk pulak katanya'' (walhal sejuk2 dia akan menangis) Dia nak ikut pulak, Apalagi, aku terpaksa marah, aku nak pergi kerja da lambat, tak sempat nak mandikan, nanti kene tinggal dengan JAV, balik nanti aku akan mandikan. Aku terpaksa tinggalkan aje, walaupun dia menangis, melaung.

Sebenarnya sebelum aku balik abah dia da ambik dia, macam biasa abahnya ambik anak, tapi hari tu luar biasa sebab datang siang, tengahari, mungkin separuh hari je kerja, maklum la majikan cina nak sambut Tahun Baru Cina esok harinya, sebab biasanya abah Asyraaf akan jemput dia pada sebelah malam. Aku masih bekerja dan masih belum balik lagi.



Jadi dari hari Sabtu 21hb hingga la hari ni Jumaat 27hb aku tak dengar khabar berita Asyraaf. Call abah dia tak angkat, di luar kawasan la, begitu begini la. Sampaikan Mak Ngah yang ajar mengaji pun tanya kenapa Asyraaf tak mengaji. Bukan apa mengaji pun ambil kedatangan, termasuk hari ni da 4 hari Asyraaf tak mengaji, Aku pening di buatnya. Bertambah pening bila kerja sekolah Asyraaf belum siap lagi, biasanya abah dia hantar balik Tangkak ahad malam atau awal pagi, jadi bila masa nak suruh Asyraaf buat kerja sekolah dia, Aduhai!!!!! Pening!!!!!



Apa-apa pun mudah-mudahan dia selamat walau dimana dia berada, Ahad ini je la keputusan, abah dia hantar balik Tangkak ke tidak, InsyakAllah dia hantar, cuma aku bimbang dengan pelbagai kemungkinan, apa tidaknya Asyraaf la sorang harapan, Anak Tunggal aku, yang jadi teman, yang jadi murid, jadi madu, jadi racun sebagai penglipur lara hati aku, selain jadi tanggungjawab aku, selagi jasad di kandung badan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA