Selasa, 19 April 2016

Umpama Pengalaman Pertama


Boleh di katakan ini tugas yang diserahkan bulat-bulat untuk aku uruskan. Tak susah mana pun tapi tekanan tetap ada. Banyak yang perlu diperbaiki dan dipelajari. 1thing is more important, i need to learn to speak in english, and fluent in english.yes I will try, maybe I'm not the best, but I'm so much better In Sha Allah. 



Tapi bukan english yang jadi tajuk utama disini. Tapi pengurusan keseluruhannya. Aku masih baru, ini menambah lagi pengetahuan aku untuk lebih peka. Pertamanya untuk aku bersedia pada masa akan datang.


Disediakan dalam bahasa Malaysia tetapi majlis adalah in English dari juruacara sampai la yang menyampaikan ucapan. Sudahnya YB terpaksa translate sendiri tapi aku respect la kat YB sebab dia berjaya menghabiskan teks ucapan in english. 

Teks ucapan ni memang menduga aku. macam2 la. Sampaikan aku tak tahan menangis depan makanan. Panjang cerita tapi tak pe la semua dah selesai biar aku simpan dan serap semua tekanan. Cuma aku ada bagi cadangan untuk tukar ke english tapi cadangan tak diendah.



Satu yang aku belajar adalah  kalau ada PC @ press conference press statement untuk YB perlu diberikan kepada dia. Tapi Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Aku agak kelam kabut sebab dalam masa tak sampai 30 minit sampai ke lokasi, nak bincang dengan penganjur, berapa ramai orang, solutution lagi. Nak bagi tau dalam group, terkejar-kejar wei!!!! Nak menyambut ketibaan YB, nak ambik gambar. Terpulang la kalau nak cakap aku tak buat kerja.

2 ulasan:

  1. Makin hebat lah idah husin, semoga cepat naik pangkat. Tapi saya tengok IDah ni berbakat besar dan boleh diketengahkan dalam banyak program. Sebab tu ramai yang suka dengan IDah..Semoga maju jaya Idah dan bahagia dengan keluarga. AMinn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak ada apa yang hebatnya misah, banyak dugaan dan berat sebenarnya. Saya masih tak mampu nak faham tugas saya dan pegawai2 YB saya cuba untuk 2 tahun ni kalau x boleh balik jabatan je

      Padam

SESEDAP RASA