Rabu, 10 Februari 2016

Usaha Yang Sedikit



Pertamanya di panjatkan syukur Alhamdulillah, kerana tak sia-sia aku menyediakan kertas kerja untuk mendapatkan keperluan bertujuan melaksanakan tugas dilapangan telah diluluskan BOS tanpa banyak soal. Tersenyum lebar sampai ke telingga hingga ke petang. 

Cuti Tahun Baru Cina yang panjang tak mengerakkan hati aku untuk ke mana-mana. Dengan RM yang semakin menipis ni. Memerap aktiviti yang terbaik, tapi masih ada tugas yang belum selesai. Paper work perlu disiapkan, kebetulan BOS nak jumpa selepas cuti panjang.



Seperti biasa saat-saat akhir baru la aku buat, pertamanya cari Cyber Cafe tanya office mate lama di presint 15, tutup maklum la raya cina. 1 lokasi lagi yang aku harap2 bukak. Sampai la aku di presint 9, alhamdulillah bukak. sempat la cari maklumat berejam jugak la aku buat, tub-tub komputer hang.... MasyakAllah panasnya hati aku. Sudahnya aku balik je.

9hb aku pergi lagi, dari tengahari sampai ke malam, Mencari idea baru Alhamdulillah mencurah idea datang. Siap dengan gambar dan harganya sekali. Semua tu aku serch internet je. Bukan setakat masa dan tenaga sahaja RM 45 kos untuk buat paper work aka print dan jumlah waktu menggunakan CC.

Tau tak!!!! betapa bersyukurkan kita khususnya yang bekerja kerajaan menggunakan bukan sahaja komputer dan internet malah ada yang belajar tu guna harta bende kerajaan print bukan setakat guna kertas print colour lagi, untungnya kan. Tapi tu la sendiri mau fikir la kalau guna harta kerajaan untuk kepentingan sendiri sekian...

4 ulasan:

  1. hebatnya Idah buat kertas kerja, mencabar juga nak buat ni.

    BalasPadam
  2. pening jugak la misah isnin buat x de idea, selasa buat baru mencurah idea alhamdulillah diluluskan

    BalasPadam
  3. terbaik la IDah Husin, boleh buat kerja yang mencabar dan tercabar

    BalasPadam
    Balasan
    1. ini tak mencabar sangat..... ada lain yg lebih mencabar hati dan perasaan

      Padam

SESEDAP RASA