Rabu, 17 Februari 2016

Gelisah - AMIR UK's





Gelisah


Berhidu kasih ditasik madu
Yang dihalangi rumpai liar
Terpaksalah ku redahi walau sukar ku kayuhi
Lambat laun sampai jua tempat tujuan

Sebening cinta sukar ku lafaz dibibir
Terasa kelu untuk meluahkan rahsianya
Berkurun hujan dihati berlimpahan kasihku
Entah bila akan menitis di hatimu

Lama ku pendamkan perasaan sayang padamu
Hingga aku gundah tiada suka
Harian ku terbayangkan wajah mu
Sungguh ayu

Bagaiku memuja bunga ditaman larangan
Gementarku semakin menjadi derita
Seandainya ku mencuri pandangan
Padamu

Gelisah hati tak terkira
Bila kau jauh dari mata
Lemah gemalai jiwa
Hati makin tersentuh

Engkau laksana sang rembulan
Tinggi diatas oh kayangan
Hatiku dah tertawan

Namun tak sampai tangan


Bestkan lagu ni, sameone send it to me, eemm..... dalam maknenya tu. Tapi seperti biasa aku buat tak faham je la.  Hati aku ni satu je, jadi tak sanggup dilukai untuk kesekian kalinya. Bukan la sombong atau angkuh, cuma berhati-hati, malah sebenarnya aku pun sedar diri. Kadang kala Allah berjodohkan seseorang itu untuk bertemu, berkenalan, merasa sakit disebaliknya dan mengetahui hikmahnya.  Masih bukan berjodoh untuk berkahwin. Cumanya esok lusa hanya Allah yang tahu, biarlah semua jadi rahsia dan aku berserah pada-Nya.Apa jua yang berlaku ada sebabnya, dan aku belajar dari semuanya agar esok lusa tak terus terlena dengan angan-angan yang tak pasti. 

2 ulasan:

SESEDAP RASA