Isnin, 2 Mac 2015

Kunci Punya Pasal...........

Alahai nasib..... si labu labi.... hehehehe..... Nak buat macam mana bila perkara tak diduga menduga aku.  Habis Asyraaf jadi mangsa, sebab mendesak aku masuk liff, so aku pun tergese2 dengan barang2 belanja yang banyak, tengah-tengah nak masuk liff kunci terjatuh dah jatuh termasuk celah lubang liff pulak, hadoi!!!!!!!! pening kepala aku duk fikir..... ini le orang kata kalau dah nak jadi!!!! Sabo je la....  Kunci spare ada tapi dalam rak kasut, tapi aku dah ubat letak kedalam pulak..... tak tersampai dek tangan.

barang tak cukup 1 troli......

Call la maintainen 4 numbor 1 je berjawab. Dia maklumkan call hot line ELTA dalam liff, Alhamdulillah dapat, pihak dia akan ambilkan tapi ada caj. Eeemmm... tak kisah la asalkan kunci dipulangkan. So tunggu la, tak lama aku pulak nak terbuang air, hadoi!!!! bergegas la ke petronas, nasib baik petronas dekat, sempat le melabur, solat sekali, n than rehat terus kat situ sementara nak tunggu pihak liff call.



Puas jugak menunggu, sempat berak, sempat solat sempat tidur, akhirnya tak boleh tahan, lepas asar, balik rumah cuba ikhtiar ambil kunci di kabinet kasut. Tak  boleh jadi kalau tak de pihak liff kang mana aku nak tidur????? Try beberapa usaha dibuat, aku suruh asyraaf masuk grill, tak lepas kepala pulak, nak desak2 dia kecik lagi, tengok muka sedih semacam, macam nak nangis. Ambik pulak kayu yang dulunya orang nak curi baju aku kayu yang siap berlilit dengan dawai karat nak buat tarik kaki kabinet kasut, huh!!! tak jadi, dawai halus, kabinet berat......

Tub2 terfikir guna payung, bergegas go to the car nak ambik payung, eh!!!! patah balik, payung dah ada kat grill, terlupa n tak perasan. Jeng...jeng...jeng... berjaya jugak akhirnya. hadoiiiiiii yaiiiii macam 2 hal.

Sebelum kejadian, ceh!!!!! da macam berita pulak daaaa..... Sebelum tu, aku berbelanja di Mydin biasa la beli barang keperluan rumah, macam-macam dibelinya, biasanya sebakul je, kali ini sampai 2 bakul... itu dia!!!!!!!.. mana taknya pisau 1 set aku beli, container yang aku nak beli pun ada 2 lagi tu, so sapu la 1 sebelum di mabil orang. Tak sangka pulak semua barang tu  tak melebihi RM 200 Alhamdulillah.



Sebelum keluar rumah, aku cakap la dengan Asyraaf, nak belanja dia makan Nasi Ayam kat Presint 15, ceh!!!! dia tanya pulak ibu dah dapat gaji ke?? ... ye la gaji dapat lambat.... orang dapat 12.02 aku dapat 26.02..... Alhamdulillah..... Tub2 lalu kat kedai tu, tak bukak pulak!!!! so bawak la dia ke Taman Warisan Pertanian Presint 16, tempat ni agak popular le jugak di Putrajaya. So makan la Nasi Ayam, langgar pantang le pulak.... lepas makan pekene coconut shake, peh!!!!! terasa kesejukkannya ke usus aku, dengan cuara yang panas berdentum wah!!!!! mavorluss jarang2 minum yang berais tu!!! Aku ni berpanrang dari ais!!!! sejuk tu tak boleh nak lari la, tapi kalau boleh selepas makan...





Bila terkandas dek masalah kunci tu rasa kecewa le jugak, banyak kerja terbengkalai, tapi selepas berjaya buka grill n pintu, sempat la aku basuh baju, menyapu lantai 1 rumah, kemas barang yang dibelanja, siram bunga, makan pulak nasi semalamnya masih ada, nasib baik tak basi.... panaskan je....yaa Allah syukur!!!! tak payah keluar makan lagi. Mujurlah aku dah iron baju untuk seminggu hari sabtu, tak de le kelam kabut. Tapi itu la nak mop lantai dapur yang melekit tak kesampaian.






Inilah barang yang siap disusuh, aku memang suka beli barang buat stok, so bila poket kempis barang ada tak perlu risau lagi. Barang da standby, tunggal guna je. Kan senang macam tu. Duit standby untuk isi minyak kereta, duit belanja asyraaf dan duit makan aku. Orang yang gagal merancang bererti mereka merancang untuk gagal. eh!!!! betul ke .... dah lupa.....lebih kurang bunyinya betulnya tak pasti.... hehehehehe


begini le rupa parasnya kaki 5 rumah kerajaan yang aku tumpang berteduh.... Alhamdulillah selesa...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA