Isnin, 24 Jun 2013

Tuntut hak jaga anak pulak.......



Asyraaf!!! Asyraaf!!!!!!! sayang dia!!!!
Tak sudah2 di uji dan diduga, segala masalah menyakitkan kepala. Kali ni masalah anak pulak, masuk campur bapak dia pulak tu. Bukan nak ditenangkan dan dijelaskan asyik disokong je perangai anak dia, pokok pangkal cerita tak tau, anyik nak cari orang je dia.



Aduh!!!! memang tekanan, mentang2 aku jauh dari anak, abah yap, nak tuntut hak jaga anak dia. Aku memang tak kan lepaskan macam tu aje. Tinggal dengan dia pun bukan ada sesiapa, nak harapkan bakal mak mertua dia, sudah la. Mula2 suka le lama2 wanggi pun bau taik. Dia pun belum tentu jadi, kalau dah kawin tu lain le.

Aku nak tengok sejauh mana dia boleh pergi, ingat senang nak tuntut hak jaga anak, silap2 aku yang tuntut nafkah tertunggak. tengok ler!!!!!. tak de kerja cari kerja.

Sebok je, tanya pasal kerja aku, pasal pertukaran dan sebagainya, bukan aku tak tau, dia nak cerita le tu pada lowyer dia, eemmmm.... aku malas nak fikir, aku suruh je dia tunutu hak jaga anak, senang aku nak mintak tukar tempat lain huhuhuhuhu...

Aku memang tak suka duk PENTARAMA sebab waktu terpaksa berpanas di tengah padang dari petang sampai ke malam, ada juga menghampiri 12 jam waktu bekerja, kerjanya memang macam burung hantu, orang malam2 tido, duk umah, aku kerja, memang dibayar OT, tapi duit bukan segala-galanya pada aku kalau anak tak dapat belaian dan kasih sayang, malah berjauhan. Aku sanggup tak di bayar kerja lebih masa, yang penting dapat bersama anak, dapat perhatikan makan, pakai, pelajaran dan kesihatan yang lebih penting aku bentuk dia dengan acuan aku sendiri seperti sebelum ni. Aku tak sanggup tengok anak aku terikut-ikut sikap orang lain.

1 ulasan:

  1. Sabarlah Idah....semoga anak menjadi hak IDah...Ibu yang sangat tabah mengharungi hidup ini. Allah sentiasa bantu hambanya yg teraniaya...mohonlah doa banyak2.

    BalasPadam

SESEDAP RASA