Ahad, 5 Jun 2011

Ayat Itu Menyakiti



kisah ini tiada kesudahan

kehidupan perlu diteruskan
penerimaan tak semudah unagkapan
namun peluang tetap diberikan

persoalan menghantui benak fikiran
dimana letak keikhlasan dan kejujuran
jika kata-kata mendukacitakan
kerana ayat itu cukup menyakitkan

cukup jelas apa yang dikatakan
cukup terang maksud yang disampaikan
tapi mengapa masih sukar untuk dimengertikan
lantas menyalahi aku dalam kesakitan

kerana salah pengertian
Lantas mengundang baris-baris ayat
yang cukup menikam hati dan perasaan
cukup untuk menitiskan air jernih

atas kesedaran itu, aku putuskan
menjauhi lebih baik mendekati
melupakan lebih baik dari mengingati
menyingkirkan setelah cuba menerima

hati sendiri masih tiada penawar
bagaimana untuk menjaga hati yang lain
kerana mengerti siapa diri ini
aku cuba jauhi apa yang aku hadapi

cukup la... cukup sudah derita hati dirasai...
tak ingin dihadapinya berulang kali
cukup aku mengerti dimana dirinya aku
dan aku tak mau diganggu lagi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA