Sabtu, 22 Jun 2019

Angan -angan




Kebelakangan  ni aku asyik tengok perabot je. Sejak sebelum puasa sampai la sekarang  dan mungkin sampai bila-bila selagi apa yang aku angan-angankan masih tak dapat aku  realisasikan.



Macam orang lain juga, Aku ada keinginan nak memiliki perabot baru, memandangkan sofà lama dah terlalu lama, lama sangat lebih kurang sebaya Asyraaf.  Ingat tak teringin ke nak beli sofa yang up too date. Dah macam-macam design perabot aka sofa yang Aku dah tengok. Bukan la nak pilih yang mahal, ikut kemampuan, cuma bila Aku dah berkenan ni eeemmm berkorban apa saja le jawabnya cepat lambat je.

Yeeee!! Da ada yang aku berkenan, yang paling best banyak pilihan warna dan semestinya aku dapat pilih Warna favourite aku, tak sabar rasanya eeemmmmm......


Tapi sebenarnya sebelum aku nak beli  sofa, niat aku da lama bercadang untuk Beli TV baru. Sejak November 2018 TV tak hidup, Ingatkan rosak, rupanya areal dia putus, beli la areal baru, areal pun da halal huhu. Harga TV! da sudah, aku da puas berjalan servay harga TV. Tempat yang aku  berkenan dan banyak pilihan tak ada lain eon big alamanda je, Aku pun member so ada la discount huhu da lama x berbelanja di situ. Memang sekarang TV da murah, cadang nak Beli 50 inci hahaha.


 Malah Aku pun yang servay kabinet TV yang comel n murah2 je Sebab duduk kuarters, asal ada dapat puas kan hati dan keinginan Aku yang gila2. Nama tak gila ada pulak warna hijau kah kah kah sukanya aku x dapat nak dikata, tak sangka la haii....


Sediakan duit je. Maklum la lepas ke Krabi, repair rumah sewa, kemudian persiapan untuk raya, Lepas ni nak bayar roodtex, Lepas tu nak tukar tayar kereta pulak OMG so banyak kos yang keluar sebelum dapat merealisasikan impian aku.

Eemm... kemampuan aku  terbatas, maklum la makan pakai pendek kata segala kos tanggung sendiri, jadi kalau nak melancong, duit nya kearah itu, kalau nak perabot jawabnya usaha dan istikomah la untuk menyimpan. In Shaa Allah, sedang berusaha menyimpan dan sekarang sedang berminat cermat. Mudah2an Allah makbulkan. Sekurang-kurangnya dapat TV pada tahun ni jugak Amin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA