Jumaat, 1 September 2017

Konvoi

Ini lah pertama kali aku dapat sertai konvoi anjuran jabatan yang telah 10 tahun stop dan tahun ini diadakan kembali sempena 60 tahun usia kemerdekaan negara. Perasaan!!! Syukur, terharu dan seronok walaupun kulit menggelap, tak de masalah pun dan hanya untuk tahun ni je, barangkali.


Konvoi yang diberi nama Kembara Merdeka Negaraku ini telah dilancarkan pada 8 Ogos 2017 di Batu Pahat Johor, oleh menteri KKMM. Manakala konvoi bermula dari Port Dickson, Negeri Sembilan pada 13hb pelancaran yang disempurnakan oleh YBTM KKMM hingga 28hb Ogos lalu.

Manakala aku ikut konvoi dari 14hb berkonvoi round semenanjung Malaysia, kecuali di johor kerana ada tugas bertindih dimana unit aku telah berkampung di PD sejak 9hb manakala aku mula 10hb, so makanya aku out station dari 10hb hingga 29hb balik ke Putrajaya. Memang lama n cipta sejarah peribadi paling lama out station dan lebih menarik lagi tahun ini dah berjalan ke seluruh Malaysia  kecuali Sabah, x de rezeki sebenarnya, sepatutnya aku bertugas memantau program pidato peringkat negeri sabah, tapi bos x lepas dengan alasan complen la bla bla bla dari Negeri Sarawak. So aku pun x pergi la.

Menarik lainnya adalah aku jumpa la kawan yg kenal di kelab dot dot dot.... "adalah" kan, ore klate. Hehehe mintak tolong dia bawak ke dobi, pas tu dia belanja makan magie ketam, rasa nak pitam makan punye le banyak dari siang, sudahnya aku habiskan jugak ketam mhahahahahaa....

Sempat jugak dia bawak ke wakaf che yee, tapi sebelum tu dia p restoran kawan dia motif???? nak tunjuk kat kawan dia, dia nasib baik sekejap je emmmm.... lalu je ingatkan nak singgah, kemudian ke airport, bukan nampak apa pun eemmm..... aku sebenarnya da ngantuk, tapi x pe la dia dah tunggu aku dari cuci baju sampai keringkan baju, bawak jalan bagai merasa la naik kereta 4X4 baru dia tu.

Eh!!! larik tajuk pulak ek.... hahaha..... ok sambungannya, ini pun pegalaman baru bila guna mesin dobi, adoi bodonya aku, 1st kot, memang le tak tau kikikiki.... so si D tu la yang ajo hehehehe.... memang le kekok dengan dia, x pernah jumpa walaupun da biasa borak dengan dia. Borak kat telefon je pun, dia rajin Video Call, naik lemas aku, tak pasal pasal nak kene pakai baju sopan2 kat rumah. Tapi tudung memang aku tak pakai, lantak le dia x kisah pun, suka lagi ada kot hahahahaha... Lari lagi tajuk, adoiiii.... banyak sangat iklan.

Selebihnya tengok la gambo. Tapi x tau bila nak up lode huhu

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA