Rabu, 2 September 2015

Insan Terpilih

Bagai bulan jatuh ke riba, umpama rezeki datang bergolek, aku pun dah nak tergolek2 duk berfikir dari malam tadi sampai ke laaa ni.

Siapa sangka mesej dari YB parlimen daerah aku berhajat besar, mula2 mesej dia nak no. phone aku, ingat kenapa? saje le aku bergurau "nak carikan calon suami untuk aku ke? kan.... "haah"pulak tu jawab YB... haah aku panggil dia YB jer... malas nak berdato' bagai....



Jeng...jeng...jeng..... The Story Is, dia melamar aku untuk menjadi P.A. dia... untuk uruskan perkara2 yang berkaitan Ledang.... Fuh!!!!! sangat terkejut, terharu dan tak sangka, dalam banyak2 manusia di Ledang, lelaki dan wanita, bujang mahupun berkahwin... aku yang tut!!!! menjadi pilihan. Entah kenapa dan mengapa aku jadi "Insan Terpilih" gamaknya.

Apa pun aku sangat teruja dan terkujat sekejap, masih dalam dilema, apa pun aku cuba la mana tau ada rezeki yang lebih baik.


 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SESEDAP RASA