Selasa, 17 Disember 2013

Bedak Thanaka




Sebenarnya aku pun tau apakebendanya, tapi housemate aku beli dan pakai, katanya untuk putihkan kulit, sekatakan tone kulit bagai. masa dia pakai dia ajak aku, so aku dan sorang lagi pun joint sama pakai bukan muka je, tangan dan kaki pun habis di sapunya, dia punya pink @rose, memang wangi, bau rose. 

Ada 4 warna pilihan yang mempunya fungsi yang berbeza tapi aku rasa semuanya sama je bau je yang berbeza, yang warna krim tu lagi la bau setanggi @ dudha sembahyang huhuhuhuhu...... seram rasanya. 

Mula2 aku beli warna pink yang saiz kecil mahal tu RM 25, beli kat tangkak, nak putih kononnya, nak raya huhuhuhu..habis sebekas, bekas je besar tapi isinya suku jer... 

Kebetulan masa jalan2 kat muar aku beli lagi warna pink jugak baru RM15 jer.., saiz yang sama sekarang ada kat kampung, jadi hiasa hehehe, macam mane nak pakai aku kat putrajaya.





Yang aku pakai sekarang warna hijau, saiz besar baru RM 20 beli kat anjung KKMM, ada masa yang rajin baru aku pakai, tak nak pakai pun tak pe sapu di tempat bekas jerawat dan gosong beberapa ketika dan basuh atau sapu menyeluruh di kawasan muka, bangun pagi buang dan terus mandi.






Sedikit info bedak THANAKA:


Hijau (Lemon) - sesuai untuk mencerahkan kulit,merawat jerawat kronik dankulit pucat.

Pink (Rose) - sesuai untuk meningkatkan kolagen kulit dan merawat jeragat.

Krim (Original) - sesuai untuk melembapkan kulit,merawat penuaan dan melembapkan kulit.

Putih (Jasmine) - sesaui untuk merawat ruam,sesuai juga merawat ruam bayi,kulit kering dan gatal-gatal.




Bedak THANAKA diperbuat daripada kayu tanaka yg sangat berkesan untuk: -


- Kecutkan jerawat 
- Haluskan kulit 
- Cerahkan kulit
- Hilangkan jeragat 
- Lembutkan kulit - Menyejukkan dan mengurangkan minyak di kulit muka
- Pelindung cahaya matahari
- Selesaikan masalah kulit bukan sahaja di muka tapi boleh digunakan satu badan 
- Boleh dijadikan sebagai bedak sejuk dan foundation 

Tanaka Powder adalah berasal dari pokok tanaka yg digunakan oleh orang - orang Myanmar sebagai penjagaan wajah dan badan mereka dari jerawat, jeragat dan sinaran matahari.


2 ulasan:

  1. Idah tak perit ke pakai bedak ni? Ada kawan tu pakai muka jadi pedih dan perit, terus dia stop. Saya pun tak berani la nak cuba.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada jugak misah, sebab dia guna limau... tapi sekejap je...

      Padam

SESEDAP RASA