Sabtu, 6 April 2013

Media Sosial

 Aku sekadar mengisi kelapangan yang tak berapa nak lapang. Maklum le kadang kala terasa terlalu bosan, kawan berborak pun tak de, hanya layankan kerja dan anak bujang aku jer. 

Tapi itu la bila cerita pasal social network ni macam2 perangai manusia boleh jumpa, tipu tu tak ya cakap la, aku pun menipu. hehehehe.... pasal nama, tepat tinggal, status, no. tipon, pekerjaan... adalah rahsia hehehehe..... pic je betul.....


Tapi tak sangka ada yang emosi jugak... ek...eleh.... tak kasi pun nak marah, Ada aku kisah!!!. Tak de makna aku nak pujuk.... Kononnya...... hahaaaa..... Ada jugak yang konon2nya nak cari jodoh... ini satu lagi ek...eleh.... macam tak de tempat lain, 1 tempat kerja ke, 1 kampung ke, 1 sekolah ke .... apa2 je la.... tak pun ejen cari jodoh.... ada pulak aku sasaranya..... Ingat aku anak dara tua, tak laku.. hehehe.... ada aku kisah..... tengok muka le beb... aja le lain macam da di buatnya. 

Ada jugak yang perkenalkan diri dia, title Datuk huhuhuhuhuuuu.... kerabat pun ada, ye la aku tau,  ingat aku heran sangat agaknya.... terang je apa tujuan aku yang sekadar untuk berborak, tak lebih dari itu, ingat aku hadap sangat semua tu, kadang2 macam2 penjelasan aku bagi tau ada jugak tak faham, tak tau la ini otak udang ke otak lembu sampai tahap bertekak... bio kan aku cakap kaso jer, nak marah, marah le ada aku kisah... Memang ramai yang aku berkasar,.... ramai yang aku bergaduh di laman sosial... dah sampai kene perli hehehehe.. harap muka jer lawooo.... huhuhuhuhu ada aku kisah... aku pun tak pernah cakap aku lawoo...yang penting mereka semua bukan orang penting, tak de urusan dengan aku, sama ada sedar atau tidak huhuhu ada aku kisah. lantak pieee la sama dia...

Tak di nafikan ada juga yang memang baik, sikap dan tutur katanya.... emmmm..... aku paling tak suka orang ajak2 jumpa.... ek.. eleh... apa celop nak jumpa.... aku nak borak jer.... jumpa2 tak de kuasa aku, sekarang ni macam2 orang jahat ada, jahatnya berangkai pulak tu, da culik, rogol, bunuh, bakar pulak, pas tu buang ... alahai seram..... tak de maknanya dia orang ni semua...

Yang paling best sekarang ni weChat paling baru yg aku tau, hehehe guna tipon jer.... asalkan ada wifi, ini kawan aku yang suruh katanya lebih best dari whatsapp. Betul jugak tapi entah sape2 pulak boleh chet, naik rimas aku di buatnya. Kalau on9 ramai pulak mesej, yang best mesej guna suara jer.. tak ya nak taip2 hehehehehee.... macam2 teknologi sekarang ni terikut ke tidak jer ..... 




2 ulasan:

  1. Memang pun IDah..ramai org skrg tak leh dipercayai, Muka nampak macam baik, rupanya jahat mcm syaitan....

    BalasPadam
  2. emmmm... tu la misah, dalam apa keadaan pun perlu hati2

    BalasPadam

SESEDAP RASA